5 najlepszych strategii linkowania dla stron e-commerce
Linkowanie Seo

5 najlepszych strategii linkowania dla stron e-commerce

Jak linkować strony e-commerce, aby odnieść sukces? Pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych to podstawa dla pozycjonowania i poprawienia ruchu organicznego. Żeby jednak nasze działania były skuteczne, potrzebujemy przygotować odpowiednią strategię linkowania, która przełoży się nie tylko na naszą pozycję w internecie, ale także na wzrost konwersji. Przedstawiamy najlepsze strategie linkowania, jakie warto zastosować dla naszej strony e-commerce.

1.  Linkowanie wewnętrzne i przywracanie uszkodzonych odnośników

Zanim przejdziemy do sposobów linkowania strony e-commerce, warto podkreślić, że nasze działania powinny być poprzedzone stworzeniem atrakcyjnej strony internetowej. To właśnie ona będzie brana pod uwagę nie tylko przez użytkowników, ale także roboty Google, które odpowiadają za ustalanie rankingów. W innym przypadku linkowanie nie przyniesie zamierzonych rezultatów.

Pozyskiwanie linków i recenzji klientów

Jedną z najczęściej wybieranych metod linkowania jest pozyskiwanie naturalnych odnośników od naszych klientów. W tym celu warto zdecydować się na utworzenie dedykowanego formularza oceny produktu bądź wpisu, gdzie użytkownik, będzie miał możliwość udostępnić naszą stronę w mediach społecznościowych. Tym sposobem będziemy bogatsi nie tylko o nowe linki, ale także o dodatkowy ruch na stronie z portali społecznościowych.

Linkowanie wewnętrzne

W trakcie pozyskiwania linków nie zapominajmy o mocy, jaką posiada linkowanie wewnętrzne, a zatem odnośniki w obrębie naszej domeny, które łączą wybrane podstrony. Za ich pomocą poprawimy indeksację naszej strony, a także wydłużymy czas, jaki użytkownik na niej spędza dzięki linkom, które będą go odsyłać do powiązanych tematycznie podstron.

Uszkodzone linki

Także uszkodzone linki mogą nieść ze sobą korzyść i zwiększyć nasz ruch, jeśli tylko je przywrócimy, ewentualnie usuniemy. Jeśli pozyskany odnośnik przestał działać z powodu literówki, czy usunięcia witryny, może obniżyć naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Przy kilku linkach nie odczujemy różnicy. Problem jednak może się pojawić przy ich większej ilości. Dlatego warto działać na bieżąco. Kiedy witryna, z której pochodzi link, funkcjonuje, możemy poprosić jej właściciela o jego naprawę. W innym przypadku warto skorzystać z narzędzia Disavow od Google, aby zgłosić link do usunięcia.

2. Słowa kluczowe z długim ogonem a wyszukiwanie głosowe

Co łączy wyszukiwanie głosowe a słowa kluczowe? Przede wszystkim długie wyrażenia. Z roku na rok rośnie wykorzystanie wyszukiwań głosowych. Użytkownicy coraz częściej wyszukują informacji za pomocą mowy. Wtedy też zamiast podania konkretnego słowa kluczowego, na czoło wysuwają się frazy z długim ogonem, a zatem takie, które przybierają formę naturalnych zapytań. Wyrażenia te od lat były wykorzystywane w pozycjonowaniu, teraz jednak ich rola się zwiększa. Warto poznać ich moc i zastosować je w obrębie naszej strony internetowej.

3. Pozyskiwanie linków z zewnętrznych portali

Duży, zewnętrzny portal może przekazać nam sporą część mocy. Dlatego też warto wykorzystywać tego rodzaju strony do pozyskiwania odnośników za pomocą publikowanych artykułów sponsorowanych. Tym sposobem nie tylko zdobędziemy nowe linki, ale także nowych użytkowników, którzy przejdą do nas skutek przeczytanej treści. Pozyskiwanie linków pomoże nam również w zwiększeniu autorytetu oraz rozpoznawalności naszej strony w internecie.

4. Współpraca z blogerami

Linkowanie nie opiera się jednak wyłącznie na samych artykułach sponsorowanych na dużych portalach. W pozyskiwaniu odnośników mogą nam pomóc także blogi związane tematycznie z naszą stroną. Blogerzy z szerokim gronem odbiorców mogą być tak samo skuteczni, jak duże portale internetowe. Współpraca z blogami opiera się nie tylko na pozyskaniu linku, ale także na zwiększeniu zaufania do naszej marki. Pamiętajmy bowiem, że konsumenci o wiele chętniej kupują produkty nie pod wpływem reklamy, a rekomendacji. Dlatego dobrze, aby wybrany bloger sam cieszył się zaufaniem swoich odbiorców, co przełoży się także na odbiór naszej marki.

5. Wywiady ze specjalistami

Współpraca z ekspertami w naszej branży zawsze przynosi wymierne korzyści. Nie inaczej jest w przypadku wywiadów ze specjalistami. Pomogą one każdej ze stron w podniesieniu własnego autorytetu. W tym celu warto przeprowadzić kilka wywiadów z ekspertami z naszej branży, które zostaną przez nich udostępnione przez ich media społecznościowe oraz portale. Z racji tego, że wywiad najczęściej także przekierowuje do strony eksperta, obie strony korzystają dzięki tej współpracy.

Podsumowanie

Nie można mówić o zwiększaniu ruchu w internecie bez pozyskiwania dobrych linków zwrotnych. Zasada ta dotyczy nie tylko branży e-commerce, ale także pozostałych stron internetowych. Warto zatem zdobywać nowe linki oraz dywersyfikować swoje działania, skupiając się przede wszystkim na przekazywanej wartości użytkownikowi. Pomóc nam przy tym może regularna publikacja treści oraz wysokiej jakości linki zwrotne, które zwiększą nasz autorytet oraz pozycję w wynikach wyszukiwania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *