Co to jest content marketing
Seo Tworzenie treści

Co to jest content marketing?

Jak docierać do klientów w dobie wtyczek blokujących reklamy? Polska należy do ścisłej czołówki krajów, które korzystają z adblocków. Z pomocą przychodzi content marketing, który wykracza poza standardową definicję reklamy i oferuje użytkownikom wyższą wartość. Na czym polega i z jakich narzędzi warto korzystać?

Content marketing – charakterystyka

Czym jest content marketing, jeśli nie jest typową formą reklamy? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na jego najważniejsze cechy, które odróżniają go od sposobów dotarcia do użytkowników. Content marketing bowiem skupia się na stworzeniu długoterminowej relacji z klientem. Ma on wzbudzić lojalność oraz zdobyć zaufanie.

Jasne jest zatem, że nie osiągniemy takiego rezultatu poprzez pasywne hasła reklamowe. Nasza strategia powinna za to opierać na promocji wartościowych treści, które będą użyteczne dla naszych obecnych, jak i przyszłych klientów.

Żeby zbudować długotrwałą więź z klientem, marketingowy sięgają po szereg działań, które mają na celu zbudowania zaangażowania i przyciągnięcia uwagi użytkowników. Aby zrobić to w natywny i przyjazny sposób, wykorzystuje się publikacje interesujących treści takich jak:

– artykuły

– filmy

– prezentacje

– grafiki i infografiki

– webinary

– podcasty

Jak więc widzimy, lista możliwości jest długa. Poszczególne działania warto wybierać w oparciu o znajomość swojej grupy docelowej. Jednakże najlepsze efekty osiągniemy, kiedy będziemy łączyli różne metody, aby dotrzeć do jak największego grona zainteresowanych osób.

Dlaczego content marketing jest tak skuteczny?

Jak już wspomnieliśmy na początku, użytkownicy nie lubią reklam. Zarówno te telewizyjne, jak i internetowe są przez nich ignorowane i puszczane w niepamięć. Przyczynia się do tego również wykorzystanie wtyczek, które blokują wyskakujące okienka oraz reklamy displayowe. Szacuje się, że w 2017 roku Polska była w samej czołówce państw europejskich z wykorzystaniem adblocków na poziomie 46%. Odsetek ten bez wątpienia będzie rosnąć w kolejnych latach. Z tego powodu warto już teraz przemyśleć nowe strategie reklamy naszej marki.

Najprościej mówiąc, content marketing jest dostarczaniem informacji, które są poszukiwane przez internautów. Nie określa on jednak metody, jaką możemy się komunikować. Stąd też tak duża różnorodność treści. Tym sposobem trafiamy do tych użytkowników, którzy szukają porad i rekomendacji przed skorzystaniem usług. Sprawdzanie opinii przed zakupem może dotyczyć nawet 7 na 10 użytkowników. A zatem mamy o kogo powalczyć.

Warto także podkreślić wirusowy charakter tego zjawiska. Content marketing, który skłania użytkowników do dyskusji, może przyczynić się do rozpowszechniania strony czy też danego artykułu. Dzięki temu użytkownicy sami przyczynią się do jego reklamy i udostępniania dalej. Gdzie zaś sami powinniśmy dystrybuować treść? Tutaj sprawdzą się przede wszystkim media społecznościowe. Nie zapominajmy jednak o mailingu oraz blogom.

Wpływ content marketingu na SEO

Nie można nie zauważyć również przełożenia content marketingu na SEO, czyli pozycjonowanie naszej strony. Wartościową treść docenią nie tylko użytkownicy, ale również sama wyszukiwarka. Jest ona bowiem bardzo ważnym czynnikiem rankingowym. Im lepsze treści publikujemy, tym nasza widoczność w Google również się poprawia.

Ponadto we wszelkich artykułach warto umieszczać linki do naszej strony, które również wpływają na naszą pozycję. Treści umieszczane na zewnętrznych portalach będą tym sposobem nie tylko generować dodatkowy ruch, ale także przekazywać część swojej mocy. Dlatego warto wybierać wartościowe strony i tam publikować artykuły odsyłające do naszej strony.

Żeby dostosować swoje działania pod SEO, warto korzystać z zewnętrznych narzędzi do tworzenia strategii oraz dystrybuowania treści. Do najważniejszych narzędzi, które pozwolą nam przygotować strategię w oparciu o odpowiednią grupę odbiorców, warto zaliczyć Ubersuggest, Ahrefs, Answer the Public czy Google Trend. Z kolei do dystrybuowania treści możemy wykorzystać Landingi, HARO, PayByShare czy AddThis.

Korzyści z content marketingu

Jeśli do tej pory wahamy się skorzystać z wachlarza rozwiązań, które oferuje nam content marketing, warto przyjrzeć się jego bezpośrednim korzyściom. Nie bez powodu staje się on główną strategią w przypadku wielu branż, które tym sposobem nie tylko pozyskują nowych klientów, ale także dbają o dotychczasowych.

Firmy, które już się zdecydowały na content marketing, mogły odczuć polepszenie wyników na co najmniej kilku płaszczyznach. Warto przy tym wyróżnić przede wszystkim wzrost sprzedaży. Jednak nie tylko większa liczba konwersji powinna do nas przemawiać. Natywna forma reklamy pozwoli nam również na optymalizację kosztów, zwiększenie rozpoznawalności marki oraz poprawienie lojalności klientów, co później przełoży się na budowanie jeszcze silniejszej i skuteczniejszej firmy.

Dzisiejsze czasy wymagają unikalnego podejścia do reklamy i jej odbiorców. Kampanie, które dobrze konwertowały jeszcze kilka lat temu, dzisiaj nie przynoszą żadnych zysków. Dlatego content marketing, jako nowoczesna i uniwersalna forma reklamy pomoże nam na nowo wrócić na właściwe tory. Z kolei dobrze opracowana strategia oraz analiza naszych działań pozwoli nakierować odpowiedni ruch na stworzone treści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *