Co to jest pozycjonowanie?

Niezależnie od tego, czy prowadzimy stronę firmową lub sklep internetowy, pozycjonowanie powinno być jednym z naszych priorytetów. Tylko dzięki niemu będziemy w stanie osiągnąć jeszcze lepszą pozycję w internecie, a co za tym idzie – zwiększyć swoje dochody. Jak się jednak do tego zabrać i na czym dokładnie polega pozycjonowanie?

Jak pozycjonuje się strony internetowe?

Pozycjonowaniem nazywamy szereg działań, dzięki którym strona internetowa ma szanse odnaleźć się na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwaniach. Za każdym razem proces ten wygląda inaczej i jest uzależniony od takich czynników jak rodzaj witryny, branża oraz konkurencja. Podejście do pozycjonowania zmienia się również w wyniku zmian algorytmów Google.

Procesy, które mają na celu pozycjonowanie naszej strony, nie są jednorazowe ani krótkotrwałe. Wymagają one nie tylko czasu, ale także regularnych działań na różnych polach. Nie sposób określić, ile dokładnie potrzeba tygodni, aby osiągnąć pożądane pozycje. Przyjmuje się, że zauważalne efekty pojawiają się po około 3 miesiącach, jednakże jest to uzależnione od obecnej sytuacji witryny, a także działań konkurencji w tym zakresie.

Co nam daje lepsza pozycja w wyszukiwarce?

Czy nasza strona wymaga pozycjonowania? Jeśli chcemy mieć nowych klientów oraz konkurować z innymi firmami, praca nad pozycją w wyszukiwarce, powinna być nieodłączną częścią naszej strategi marketingowej. Jakie korzyści możemy wyciągnąć z SEO?

Pozycjonowanie umożliwia między innymi:

– większy ruch na stronie – im wyższa pozycja, tym więcej nowych użytkowników odnotowuje swoją wizytę na naszej stronie. Jeśli skierujemy swoje działania do odpowiedniej grupy odbiorców, uzyskamy większe zainteresowanie naszą ofertą, co się przełoży na dokonywanie zamówień i korzystanie z naszych usług.

– budowa wizerunku – praca nad stroną przyczynia się do postrzegania marki w kategoriach ekspertów w danej branży. Zwiększa to do nas zaufanie oraz umożliwia polecanie nas dalej przez użytkowników, którzy są zainteresowani prezentowaną przez nas treścią.

– zwiększenie rozpoznawalności marki – nie tylko duża liczba odwiedzin jest celem pozycjonowania. Zajmowanie wysokich pozycji sprawia także, że użytkownicy zaczynają ją kojarzyć, nawet jeśli nie odwiedzą jej za pierwszym razem.

Od czego zależy pozycjonowanie?

Specjaliści od pozycjonowania stron w internecie nie mają możliwości kontroli wyników wyszukiwania. Z tego powodu swoje działania muszą podporządkować pod algorytm Google. Nie jest on jednak oficjalnie ujawniony. Wszelkie informacje na jego temat zawdzięczamy latom pracy oraz analizie wyników i zmian, jakie zachodzą z kolejnymi aktualizacjami.

Tym sposobem udało się wyróżnić najważniejsze czynniki, które wpływają na naszą pozycją. Należą do nich między innymi:

– treść na stronie

– wykorzystane słowa kluczowe

– aktualizacje witryny

– optymalizacja kodu strony

– linki przychodzące

Dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe są jednym z najważniejszych czynników pozycjonujących. Ich zły dobór może być powodem utraty pozycji i braku ruchu na stronie. Dlatego warto dobrać je już na samym początku, wystrzegając się podstawowych błędów.

Przede wszystkim uważajmy na wykorzystanie zbyt ogólnych fraz. Kiedy oferujemy sukienki damskie, takie słowo kluczowe jak „ubrania” będzie zbyt generyczne. Osoba, która je wpisuje, może zarówno szukać  garnituru, jak i odzieży sportowej. Z tego powodu nie będzie zainteresowana naszą ofertą. Inną kwestią jest popularność ogólnych słów kluczowych. Ich popularność powoduje, że odnalezienie się na wysokich pozycjach jest zarezerwowane praktycznie dla największych marek z danej branży.

Innym błędem jest zbyt mała liczba słów kluczowych. Warto już na samym początku znaleźć jak najwięcej słów kluczowych, jakie wykorzystują użytkownicy. Skupmy się nie tylko na tych prostszych wyrażeniach, ale także na złożonych. Zdarza się często bowiem, że pełne zapytania są przyczyną większej liczby konwersji, pomimo mniejszego ruchu, jakie generują.

Pozyskiwanie backlinków

Linki to z kolei czynnik off-site, czyli taki, na którym skupiamy się na zewnątrz witryny. Pozyskiwane linki z innych witryn, przekazują nam część ich mocy, dlatego warto skupiać się na tych najbardziej wartościowych.

Wyszukiwarka bierze pod uwagę nie tylko liczbę pozyskanych odnośników, ale także ich jakość. Dlatego dobrze zdecydować się na ich mniejszą liczbę w zamian za cenne portale. Pamiętajmy, aby linkowanie było poprzedzone odpowiednią optymalizacją strony.

Mity związane z pozycjonowaniem

Wokół pozycjonowania narosło kilka mitów, których warto być świadomym, zanim zdecydujemy się na daną ofertę. Przede wszystkim pamiętajmy, że nikt nie może dać nam gwarancji związanej z osiągnięciem danej pozycji. Dlatego też pozycjonowanie za efekt, czyli płacenie agencji, dopiero gdy nasza strona jest na określonym miejscu, odchodzi do przeszłości. Jeśli jakaś firma nadal działa z tego rodzaju modelu, powinna zapalić się u nas czerwona lampka, ponieważ istnieje ryzyko, że agencja stosuje nieetyczne praktyki, aby szybko osiągnąć dany efekt.

Do innych mitów należą między innymi:

– jednorazowość pozycjonowania

– stała pozycja wypracowanych pozycji

– brak konieczności optymalizacji

– brak potrzeby pozycjonowania po osiągnięciu docelowego efektu

Jak widzimy, pozycjonowanie to dość obszerny temat, którego omówienie zajęłoby niejedną książkę. Czy jednak można się za nie zabrać samemu? Jak najbardziej! Musimy być jednakże przygotowani na dużą ilość pracy, poprzedzoną jeszcze większą ilością nauki. Jeśli nie jesteśmy w stanie przeznaczyć całego czasu na pozycjonowanie, warto skorzystać z oferty firm pozycjonujących, które zajmują się tym na co dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *