content marketing
Tworzenie treści

Content marketing – artykuł sponsorowany

Content marketing i artykuł sponsorowany są niezawodnymi środkami, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów poprzez publikację ciekawych i angażujących treści. Ich siłą jest jakość, która przewyższa tradycyjne formy reklamy i jest bardziej pożądana przez użytkowników. Jakie miejsce ma artykuł sponsorowany w content marketingu i co go wyróżnia?

Dlaczego artykuł sponsorowany jest skuteczny?

Na artykuły sponsorowane są przeznaczane coraz większe budżety. Wynika to przede wszystkim ze  zmiany nastawienia użytkowników do reklamy i sposobu wyszukiwania informacji w internecie. Tradycyjne banery, które obejmowały jeszcze kilka lat temu większą część strony internetowej, odchodzą powoli do przeszłości. Obecnie ich obecność może bardziej zaszkodzić aniżeli pomóc reklamodawcy.

Artykuł sponsorowany stał się zatem formą publikacji, która wyrosła z treści eksperckich. Podanie informacji w ciekawy sposób wraz z przedstawieniem rzetelnej i aktualnej wiedzy jest pożądane przez użytkowników przed dokonaniem zakupów. Odpowiada to obecnej ścieżce zakupowej konsumentów, która składa się co najmniej z kilku etapów, w tym porównaniu cech usługi u konkurencji, sprawdzeniu opinii oraz pozostałych informacji, które poprzedzają dodanie produktu do usługi i sfinalizowanie transakcji.

Będąc świadomym ścieżki zakupowej klienta, nierozsądne byłoby przeznaczenie budżetu na kampanie płatne, które mają na celu przede wszystkim informowaniu o naszych produktach, ale nie omawiały szerzej ich zalet w innych miejscach, wykorzystując elementy storytellingu. Taką funkcję pełnią właśnie artykuły sponsorowane publikowane na zewnętrznych portalach.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Aby artykuł sponsorowany był faktycznie efektowny, potrzebujemy jak najdokładniej dostosować go do naszej grupy docelowej. Pamiętajmy też ma on w sobie wiele z reklamy natywnej, dlatego nie może brzmieć on jak nachalna reklama, nakłaniająca do zakupu. Jednocześnie jednak musi on wciąż oscylować wokół produktu, aby jego przekaz zachował sens.

Zanim napiszemy artykuł sponsorowany, powinniśmy uwzględnić kilka parametrów, aby pomimo swego charakteru wciąż był interesujący dla odbiorcy. Przede wszystkim zaś skupmy się na dostosowaniu tematu i języka do odbiorcy. Nawet jeśli wydaje nam się, że znamy naszą branżę najlepiej i wiemy, o czym pisać, sprawdźmy, czego wyszukują nasi użytkownicy. To właśnie najczęściej wyszukiwane hasła, są najlepszymi podpowiedziami, które zagwarantują nam nie tylko zaangażowanie, ale także zadbają o aspekty SEO.

Nie powinniśmy zapominać również o dostosowaniu charakteru tekstu do miejsca publikacji. Zadbajmy o zbieżność tematyki oraz stylu narracji. Portale gromadzą wokół siebie różne typy użytkowników, dlatego treści na nie nie mogą być pisane w sposób uniwersalne. W końcu chcemy trafić tylko  do wybranej grupy, takiej, do której są adresowane nasze produkty.

Jaką formę zaś powinien przyjąć artykuł? Tutaj mamy dużą dowolność. Oprócz standardowego wpisu na blogu czy artykuły poradnikowego możemy pokusić się także o wywiad z ekspertem, case study, reportaż, czy też raport z badań. Podobnie jak w przypadku wyboru stylu oraz tematu, tutaj również kierujemy się preferencjami naszego docelowego użytkownika.

Artykuł sponsorowany a marketing treści

Marketing treści, czyli content marketing polega na tworzeniu ciekawego komunikatu, który ma za zadanie nie tylko poinformować użytkownika o produkcie bądź usłudze, ale także zainspirować oraz wyedukować. Podobnymi zasadami kieruje się artykuł sponsorowany. Dlatego jest on jak najbardziej wpisywany w ramach content marketingu.

Jedną z najważniejszych cech zarówno marketingu treści, jak i artykułu sponsorowanego, jest pozostawienie użytkownikowi wyborowi. Nie są one nachalną formą reklamy, a zatem nie zmuszają do podjęcia konkretnych działań. Mają za to zbudować pozytywny wizerunek firmy i przedstawić ją jako eksperta w danej dziedzinie.

Jednocześnie artykuł sponsorowany odgrywa cenne wsparcie przy pozycjonowaniu strony. Pozwala on nie tylko na zastosowanie ważnych dla nas słów kluczowych, ale także zawiera link odsyłający do naszej witryny. Im lepsze zaś pozyskamy odnośnikami, tym nasza strona zdobędzie większy autorytet w oczach Google, co przełoży się na jej pozycję.

Podsumowanie

Dzisiejsza reklama musi coraz bardziej wychodzić poza standardowe ramy. Dlatego marketerzy skupiają się przede wszystkim na tworzeniu jak najbardziej wartościowej treści dla użytkowników, które będą czymś więcej aniżeli pustym sloganem reklamowym.

Artykuł sponsorowany wydaje się jak najbardziej spełniać wymogi obecnych konsumentów, którzy szukają rzetelnych informacji, a ich ścieżka zakupowa jest znacznie dłuższa, aniżeli miało to miejsce wcześniej. Świadomi tych przemian, możemy tworzyć treści, które będą nie tylko lepiej sprzedawać, ale także ulepszać wizerunek marki i dbać o lojalność klientów. Publikując zaś treści na dużych i zaufanych portalach, z łatwością pozyskamy nowych użytkowników, którzy dotrą do naszej strony dzięki artykułowi sponsorowanemu. Jeśli zatem do tej pory nie przykładaliśmy dużej wagi do content marketingu, mamy teraz co najmniej kilka powodów, aby to zmienić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *