Czy dodanie firmy do Google Maps jest darmowe?

Firm, które próbują naciągnąć nieświadomych właścicieli stron, nie brakuje. Do jednych z najczęściej powracających tematów należy płatność za utrzymanie lub dodanie firmy w Google Maps. Czy jednak należy zaufać głosowi w słuchawce, który podaje się za pracownika Google? Sprawdzamy, jakie usługi związane z marketingiem są bezpłatne, a za które przyjdzie nam zapłacić.

Koszty związane z wizytówką Google

Wizytówka Google Maps pozwala na pokazywanie się w lokalnych wynikach wyszukiwania. Użytkownicy odnajdują na niej nie tylko dane adresowe firmy, ale także dodatkowe informacje oraz zdjęcia. Nic zatem dziwnego, że wizytówką są ważne dla lokalnych marek.

Niestety popularność wizytówek próbują wykorzystać naciągacze. Oferują oni w zamian za opłatę dodanie firmy do Google Maps. Nie działają jednak uczciwie i sama wyszukiwarka podkreśla, że jej usługa jest bezpłatna. Nie dajmy się zatem nabrać na takie komunikaty, nawet jeśli osoba po drugiej stronie podaje się pracownika Google.

Podobnie jest w przypadku samego utrzymania wizytówki. Oszuści mogą nas przekonywać, że kończy nam się okres próbny albo osiągnęliśmy limit wyświetleń. Jeśli zaś nie zapłacimy, nasza firma zniknie na zawsze z Google Moja Firma, a my stracimy tym sposobem klientów.

Jak nie dać się nabrać? Przede wszystkim powołujmy się zawsze do samej strony Google, która zamieszcza wszystkie informacje na temat swoich usług. Ponadto możemy poprosić rzekomego pracownika wyszukiwarki o przesłanie wiadomości e-mail z takim komunikatem, która będzie wysłana ze służbowego konta, czyli z domeną google.pl lub google.com. Gwarantujemy, że takiej odpowiedzi nie otrzymamy.

Może nam przyjść do głowy również, że samo założenie wizytówki jest bardzo skomplikowanym procesem, dlatego specjaliści oferują nam pomoc w tym zakresie. Jednak to również nie przemawia na ich obronę. Dodanie bowiem strony do Google Moja Firma jest bardzo niewymagające oraz krótkie. Żeby to zrobić, wystarczy posiadać konto Google i wypełnić krótki formularz. Następnie Google wysyła na adres naszej firmy lub na maila kod weryfikującym, po wpisaniu którego nasza strona automatycznie otrzymuje wizytówkę.

Za jakie działania trzeba zapłacić?

To, że wizytówki Google Maps są bezpłatne, nie oznacza, że pozostałe formy promocji również nie są obciążone dodatkowymi kosztami. Istnieje bowiem szereg działań, które wykonuje się w zakresie marketingu, za które trzeba zapłacić. Jednakże przynoszą one faktyczną korzyść dla firmy i pomagają zbudować jej wizerunek, jak też zdobyć nowych odbiorców.

Dobrym przykładem będzie GoogleAds, które umożliwia nam tworzenie płatnych kampanii. Do dyspozycji mamy zarówno reklamy w formie linków na liście z wynikami, jak i też grafiki na stronach internetowych. W tym przypadku płacimy za każde kliknięciu lub daną liczbę odsłon reklamy. Jeśli nasz budżet się wyczerpie, kampania jest automatycznie wyłączana przez Google.

Dodatkowo GoogleAds pozwala nam również pokazywać reklamy w Google Maps. Tego rodzaju wyróżnione wizytówki to rozszerzenie lokalizacji, które możemy włączyć, jeśli posiadamy aktywną kampanię płatną. Jest to zatem jedyny przypadek, kiedy płacimy za wyświetlenie się w Google Maps.

Współpraca z agencjami marketingowymi

Wiele osób decyduje się również na rozpoczęcie współpracy z agencją marketingową. Firma tego rodzaju odpowiada za szereg działań, które mają na celu zdobycie dla nas nowych klientów oraz poprawienie wizerunku. W tym celu są wykorzystywane media społecznościowe, kampanie GoogleAds jak też obecność w Google Maps.

Agencja marketingowa będzie odpowiadać nie tylko za założenie naszej wizytówki, ale także za jej uzupełnienie oraz dodawanie nowych informacji i zdjęć. Osobnym tematem jest także samo pozycjonowanie naszej wizytówki w Google Maps.

Kiedy jednak płacimy agencji za poszczególne działania, w zamian nie otrzymujemy wyłącznie założonej wizytówki. Specjaliści, którzy w niej pracują, korzystają z szeregu narzędzi, które mają na celu poprawienie naszej pozycji nie tylko w Mapach Google, ale także w innych organicznych wynikach wyszukiwania.

Do tego dochodzą również usługi copywriterskie oraz współpraca z grafikami w obrębie całej naszej strony internetowej. W efekcie obserwujemy rzeczywiste zyski i większą liczbę klientów. Jednakże żadna firma marketingowa nie będzie od nas pobierała opłaty za samo utworzenie wizytówki. Jest to działanie nie tylko nieetyczne, ale także wprowadza nas w błąd.

Podsumowanie

Czy zatem dodanie firmy do Google Maps jest darmowe? Jak najbardziej. Jeśli jakakolwiek oferta wzbudza w nas podejrzenia, warto poprosić o odwołanie się do regulaminów wyszukiwarki, które potwierdzą słowa sprzedającego. Jednakże nie decydujmy się na coś, jeśli mamy wątpliwości co do samej wiarygodności dostawcy. Nie wchodźmy we współpracę, tylko dlatego, że ktoś nas straszy przed przykrymi konsekwencjami, jeśli nie wykonamy zaraz przelewu. Wywoływanie strachu oraz gra na wyobraźni to często stosowana technika przez oszustów. Dotyczy ona nie tylko Google Maps, ale również innych życiowych sytuacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *