jak dodać stronę do google maps
Seo

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli prowadzisz lokalny biznes i nie korzystasz z Google Moja Firma, koniecznie sprawdź, jakie korzyści niesie ze sobą to rozwiązanie. Wizytówki Google Maps pokazują naszą firmę użytkownikom, którzy znajdują się w najbliższej okolicy. Dzięki nim możemy dotrzeć do potencjalnych klientów. Od czego zatem zacząć?

Czym są wizytówki Google Moja Firma?

Pojawianie się w lokalnych wynikach wyszukiwania jest dla wielu branż kluczem do sukcesu. Należą do nich przede wszystkim: fryzjerzy, kosmetyczki, restauracje, siłownie, mechanicy oraz inne punkty, które świadczą swoje usługi na miejscu. To właśnie z myślą o nich oraz wyszukujących ich użytkownikach powstały wizytówki Google Maps.

Kiedy szukamy w pobliżu punktu usługowego, wpisujemy w wyszukiwarkę zapytanie typu „siłownia Łódź” czy „mechanik samochodowy Kraków”. Tym sposobem przekazujemy informację, jaka lokalizacja nas najbardziej interesuje. W zamian oprócz standardowych wyników wyszukiwania otrzymujemy pozycje z Google Maps z kilkoma zaznaczonymi punktami na mapie.

Domyślnie wyświetlane są trzy pierwsze pozycje. Wybór większości użytkowników zapada pomiędzy nimi. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad jak najwyższą pozycją swojej wizytówki, aby trafiać do nowych klientów.

Zakładanie wizytówki Google Moja Firma

Żeby wyświetlać swoją wizytówkę w wynikach wyszukiwania, koniecznie musimy założyć profil Google Moja Firma. Sam proces jest bardzo prosty, ale niezbędny do dalszych czynności. Przejście przez formularze nie powinno nam zająć więcej aniżeli kilkanaście minut. Za to do dwóch tygodni może zająć proces weryfikacji konta. Od czego zatem zacząć?

Na początku będziemy potrzebowali konta Google, co najprawdopodobniej większość ma już za sobą, a jeśli nie, to kwestia kilku minut. Następnie, kiedy będziemy już zalogowani, należy wejść w zakładkę w „Moja Firma” i postępować według podanych wskazówek.

W kolejnych formularzach będziemy proszeni o podanie podstawowych informacji o naszej firmie takich jak nazwa, dane adresowe, obsługiwane obszary, kategorie, czy numer telefonu. Warto podać wszystkie odpowiedzi świadomie, ponieważ mają one wpływ na nasze wyświetlenia. Dlatego nie zapomnijmy dodać słowa kluczowego do nazwy firmy (np.: „nazwa – mechanik samochodowy”), jak też przypisać właściwy numer telefonu – najlepiej stacjonarny, aby Google powiązało jego prefiks z danym miastem a naszą lokalizacją.

Kiedy przejdziemy przez wszystkie etapy, nasze konto zostanie zweryfikowane. W większości przypadków Google wysyła do nas drogą pocztową kartkę z kodem weryfikacyjnym na adres siedziby firmy, który podaliśmy w formularzu. Najczęściej trwa to około dwóch tygodni. W innych przypadkach może nastąpić telefon od robota Google, który poda nam kod, a jeszcze rzadziej, jeśli posiadamy zaufane konto, weryfikacja odbędzie się drogą mailową.

Pozycjonowanie wizytówki

Po założeniu wizytówki nie powinniśmy osiadać na laurach i czekać na efekty.  Zamiast tego warto skupić się na jej pozycjonowaniu, aby wyświetlała się jak najwyżej na liście z lokalnymi wynikami wyszukiwania.

Co się jednak składa na sam ranking? Na naszą pozycję wpływają takie czynniki jak: odległość użytkownika, rozpoznawalność firmy, a także dopasowanie wizytówki do hasła użytkownika. I jak ja odległość nie mamy wpływu, to na pozostałe aspekty, jak najbardziej.

Żeby zadbać o swoją pozycję, należy:

– dodać dobry opis swojej firmy – warto w paru zdaniach przedstawić swoje usługi, aby klient wiedział, czego oczekiwać. Nie powinien on być jednak dłuższy aniżeli 750 znaków. Pamiętajmy, aby zawrzeć najważniejsze informacje na początku i dodać słowa kluczowego.

– podpiąć dodatkowe kategorie i godziny otwarcia – w formularzu wybieraliśmy kategorię główną, teraz jednak możemy ją bardziej sprecyzować, dodając dodatkowe pięć podkategorii spośród tych podanych przez Google

– załączyć zdjęcia – logo naszej firmy oraz zdjęcia z zewnątrz, jak i wewnątrz budynku są bardzo pożądane przez użytkowników. Warto zadbać o to, aby zostały wykonane profesjonalnie. W późniejszym czasie również użytkownicy będą mogli dodawać własne zdjęcia, zrobione w trakcie wizyty u nas.

– zadbanie o opinie – założenie nieprawdziwych kont tylko po to, aby dodać opinię, nie jest najlepszym pomysłem, zwłaszcza jeśli będą one wystawione z tego samego adresu IP. Zamiast tego lepiej zadbać o swoje usługi, aby sami użytkownicy wystawili nam dobre oceny. Dobrze jest odpowiedzieć na każdą z nich, również na tą negatywną!

– obecność w internecie – mówiąc o pozycjonowaniu, nie możemy pominąć także aspektu pojawiania się na różnych stronach internetowych. Pamiętajmy jednak o zgodności NAP, czyli nazwy, adresu i numeru telefonu, które muszą być takie same we wszystkich miejscach.

Założenie Google Moja Firma to jedno, nie zapominajmy jednak, aby ciągle pracować nad swoim wizerunkiem i aktualizować profil o nowe wpisy czy zdjęcia. Dzięki nim nasza wizytówka będzie wyświetlana wyżej, co przełoży się na liczbę odbiorców, do których trafi. Przekazując prawdziwe i rzetelne informacje damy znać o sobie i zaprosimy jeszcze więcej nowych klientów do siebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *