Jak dodać opinię na Google
Seo

Jak dodać opinię na Google?

Opinie Google są ważnym czynnikiem do budowania swojej reputacji online. Komentarze i oceny użytkowników na naszej wizytówce są widoczne dla naszych potencjalnych klientów, przez co pomagają im w podjęciu zakupowej decyzji. Dlatego tak ważne jest, aby angażować użytkowników do pozostawiania komentarzy na nasz temat. Czy jednak wiemy, jak wygląda proces dodawania opinii w Google?

Dlaczego warto zadbać opinię na Google?

Marki coraz częściej zachęcają  do wystawiania opinii na Google. Ten tak prosty dla użytkownika zabieg może mieć dla strony kolosalne znaczenie. Dlaczego? Przede wszystkim z myślą o przyszłych klientach.

Kiedy szukamy danej usługi lub zastanawiamy się nad zakupem produktu, chcemy poznać opinię na jego temat wśród innych kupujących. Tym sposobem wiemy, że decydujemy się na wartościową ofertę i nie dajemy się zwieść prostym hasłom reklamowym. Opinie tego rodzaju są wystawiane nie tylko na różnego rodzaju forach internetowych, ale także bezpośrednio na wizytówkach Google.

Wizytówki Google to element na stronie z wynikami wyszukiwania, który pojawia się obok głównej listy. Zamieszczone są na nim podstawowe informacje na temat firmy, jej adres, a także zdjęcie. W tym miejscu również użytkownicy mogą wystawiać oceny i komentować swoje wrażenia po skorzystaniu usług, jakie oferuje dana strona.

Jak można się już domyślać to, jakiej treści są komentarze, wpływa na późniejsze zachowanie użytkowników. Jeśli pod naszą wizytówką dominują negatywne komentarze, możemy zaobserwować znaczny spadek zainteresowania. Sytuacja, kiedy nie możemy poszczycić się ani jedną opinią również może być podejrzana dla potencjalnego zachowania.

Zatem opinie na Google nie tylko służą do publikowania referencji na nasz temat, ale także do zwiększania zaufania wśród naszych odbiorców. Dlatego też tak ważne jest, aby zachęcać użytkowników do interakcji i wypowiadania swojej opinii nasz temat.

Wystawianie opinii w Google

Żeby użytkownik mógł wystawić opinię, musi być zalogowany do swojego konta Google. Obecnie praktycznie każda osoba posiada do niego dostęp. Nie tylko sama usługa Gmail jest niezwykle popularna, ale również same telefony z Androidem wymagają przy pierwszym uruchomieniu zalogowania się na konto Google. Tym sposobem każdy z nas może bez problemu i w łatwy sposób wystawić opinię.

Zacznijmy zatem od początku. Żeby wystawić opinię w Google, potrzebujemy otwarcia aplikacji Google Maps, a następnie wpisania w pole wyszukiwarki nazwę danej firmy. Kiedy już ją zlokalizujemy, wystarczy kliknąć i zjechać w dół wizytówki, aż pokażą nam się gwiazdki do oceny. Po wybraniu odpowiedniej ilości gwiazdek będziemy mogli uzasadnić swoją ocenę w polu tekstowym, które nam się wyświetli. Dodatkowo mamy możliwość dodania swoich własnych zdjęć, które będą następnie wyświetlane przy wizytówce.

Jeśli zaś chcemy przejrzeć wystawione przez nas opinie, wystarczy wejść do zakładki Twój wkład, który znajduje się pod zakładką Opinię. Tutaj zadecydujemy, jak też usuniemy opinie, które sami napisaliśmy.

Warto przy tym podkreślić, że właściciel strony nie ma możliwości usunięcia naszego komentarza oraz oceny, o ile jest on zgodny z rzeczywistością. Jeśli jednak opinia nawołuje do agresji lub też nie jest związana z daną firmą, strona może ją zgłosić do Google, które po uprzednim rozpatrzeniu wniosku usunie lub pozostawi opinię przy wizytówce.

Jak zbudować swoją reputację dzięki wizytówkom?

Jeśli przyszedł nam do głowy pomysł, aby utworzyć szereg kont Google i napisać z nich opinię pod swoją wizytówką, warto sobie odpuścić. Wyszukiwarka bowiem bez problemu dostrzeże takie działania, zwłaszcza jeśli opinie będą pochodziły z jednego adresu IP, jak też z dopiero co utworzonych kont.

Jak zatem budować swoją reputację? Jak zobaczyliśmy, wystawienie opinii jest bardzo prostym działaniem ze strony użytkowniki. Nie wymaga specjalnych umiejętności ani nawet sporej ilości czasu. Warto zatem zachęcić go, po skorzystaniu z naszych usług, do wypowiedzenia się na ich temat.

Im więcej pozytywnych ocen zbierzemy, tym lepiej. Nasza wizytówka będzie się wyświetlała wysoko w wynikach z Google Maps i generowała więcej ruchu. Co jednak kiedy ktoś wystawi nam negatywną opinię? Nawet najlepszym zdarzają się takie sytuacje. Dlatego nie ma co załamywać rąk.

W przypadku negatywnej oceny warto sprawdzić, czy pochodzi ona faktycznie od niezadowolonego użytkownika, czy też jest atakiem ze strony konkurencji. W drugim przypadku możemy ja zgłosić wyszukiwarce, która ją następnie usunie. Jeśli jednak wina jest po naszej stronie, warto odpowiedzieć czym prędzej na negatywną opinię, gdzie przeprosimy niezadowolonego klienta. Kiedy mamy taką możliwość, możemy również skontaktować się z użytkownikiem i zaproponować mu odpowiednią formę rekompensaty. Tym sposobem zadbamy o pozytywny wizerunek nie tylko w jego oczach, ale także pozostałych internautów.

Dodanie opinii w Google nic nie kosztuje, a jednocześnie jest bardzo pomocne w budowaniu swojego wizerunku. Dlatego warto nie tylko samemu wystawiać oceny innym firmom, ale także zachęcać swoich klientów do podzielenia się swoją opinią. Dobre oceny w Google pozwolą nam zbudować zaufanie i pozyskać nowych użytkowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *