Jak reklamować lokalną stronę
Seo

Jak reklamować lokalną stronę?

Lokalne SEO jest bardzo ważnym elementem kampanii marketingowej, jeśli naszym celem jest dotarcie do klientów na rynku regionalnym. Umożliwia ono skupienie się na wybranej grupie docelowej, która znajduje się w naszej okolicy. Jak jednak ukierunkować w ten sposób swoje działania i z jakich narzędzi korzystać, aby zdobyć nowych klientów?

Zadbaj o swoją stronę

Żadna strona internetowa nie będzie wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania, jeśli nie zadbamy o jej optymalizację. Dotyczy to nie tylko witryn, ale także sklepów internetowych. Dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarki obejmuje takie działania jak:

– optymalizacja kodu strony

– dodanie jakościowych treści

– analiza słów kluczowych

Jeśli planujemy promować swoją stronę na lokalnym rynku, warto dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Będą to zatem te wyrażenia, które uwzględniają dane miasto czy region. Dzięki frazom typu restauracja Wrocław łatwiej będzie nam się pokazywać w lokalnych wynikach wyszukiwania i docierać do klientów, którzy szukają dobrej restauracji właśnie w tym mieście.

Dodanie wizytówki Google

Wizytówka Google Moja Firma towarzyszy wielu stronom internetowym. Jednakże w przypadku lokalnego rynku jest wręcz obowiązkowa. To właśnie ona umożliwi nam pokazywanie w Mapach Google. Ponadto może się również pojawić jako dodatkowy wynik na karcie wyszukiwania.

Na wizytówce Google wyświetla się wiele cennych informacji, które przykuwają uwagę klienta. Należą do nich między innymi: zdjęcie, adres, numer telefonu czy godziny otwarcia. Dodatkowo Google umożliwiło także wprowadzenie poszczególnych produktów wraz z opisami na wizytówce. Jeśli zatem prowadzimy stacjonarny punkt lub też jesteśmy nastawieni na lokalnych odbiorców, wizytówka Google może nam bardzo pomóc. Dzięki niej nasza strona ma szansę na darmowe wyróżnienie się w wyszukiwarce i skupienie na sobie uwagi użytkowników.

Co również ważne, założenie wizytówki Google trwa kilka minut (plus czas potrzebny na weryfikację naszego konta). Proces ten jest całkowicie darmowy. Ponadto, żeby posiadać wizytówkę Googlę, nie potrzebujemy nawet posiadać strony internetowej, co jednak zalecamy.

Dane strukturalne

Nie tylko wizytówki Google  Maps umożliwiają nam przyciągnięcie uwagi użytkownika. Warto także dodać do naszej strony tak zwane dane strukturalne. Są to odpowiednie znaczniki, znane także jako rich snippets, pokazujące się jako rozszerzone opisy przy metadanych.

Za pomocą danych strukturalnych możemy między innymi poinformować naszych klientów o cenie czy dostępności danego produktu. Ponadto istnieje możliwość również przedstawienia średniej ocen użytkowników, a także inne informacje, które będą odpowiadać naszym usługom.

Dzięki rich snippets jeszcze z poziomu wyszukiwarki poinformujemy użytkownika o najważniejszych naszych cechach. Zastosowanie danych strukturalnych ma bezpośrednie przełożenie na wskaźnik CTR, ponieważ przykuwają one uwagę i dostarczają zachęcających informacji o usłudze.

Kampanie GoogleAds

Stronę z wynikami wyszukiwania możemy podzielić na organiczną i nieorganiczną. Na temat wyników nieorganicznych pisaliśmy już powyżej. Jest to lista stron ułożona według rankingu Google, gdzie za pozycję odpowiada włożony wysiłek w optymalizację serwisu.

Z kolei wyniki nieorganiczne to płatne pozycje oznaczone jako reklamy. Są one wyświetlane zarówno na górze karty, jak i na dole. Kampania jest tworzona przez narzędzie GoogleAds. Możemy dobrać dla niej nie tylko odpowiednie słowa kluczowe, ale także lokalizację i grupę użytkowników. Dobrze skonfigurowana kampania płatna będzie mogła przynosić nam wymierne zyski. Jednakże pamiętajmy, że działa ona tylko wtedy, kiedy mamy środki w budżecie. Po ich wyczerpaniu reklamy momentalnie znikają. Tak się jednak nie dziej w przypadku pozycjonowania wyników organicznych.

Social Media

W docieraniu do nowych użytkowników pomoże nam również profil w mediach społecznościowych. Posiadanie firmowego profilu to dla wielu firm obowiązek. Klienci bowiem szybciej nam wyślą wiadomość prywatną, aniżeli maila. Dlatego media społecznościowe są jednym z najważniejszych narzędzi komunikacji.

Jednakże samo posiadanie profilu nie wystarczy. Oprócz tego warto, aby prowadzić go w sposób ciekawy i angażujący. Regularna publikacja postów pomoże nam zbudować jeszcze większy lokalny zasięg. Tym sposobem dotrzemy do szeregu nowych klientów, którzy będą zainteresowani naszymi usługami. Ponadto nie zapominajmy o dodatkowej opcji Facebooka, jakim jest FacebookAds. Działa on analogicznie do GoogleAds. W tym przypadku również możemy kierować reklamy do danej grupy odbiorców, którzy znajdują się w wybranym przez nas miejscu.

Podsumowanie

Jak zatem widzimy, jest wiele sposobów na to, aby promować swoją stronę lokalnie. Lokalne SEO skupia się przede wszystkim na dobrze zoptymalizowanej witrynie oraz doborze odpowiednich słów kluczowych. Nie zapominajmy także o naszej obecności również w innych przestrzeniach. Wizytówki Google, kampanie płatne oraz media społecznościowe mogą pomóc nam w dotarciu do lokalnych użytkowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *