Jak usunąć opinię z Google Maps
Seo

Jak usunąć opinię z Google Maps?

Negatywne opinie w Google Maps mogą poważnie zaszkodzić naszemu wizerunkowi. Pomimo że nie mamy wpływu na to, kto wystawia nam szkalujące komentarze, możemy się przed nimi bronić. Podpowiadamy, jak odpowiedzieć na komentarz niezadowolonego klienta i jak usunąć opinię z Google Maps, jeśli nie jest ona zgodna z prawdą.

Opinia w Google Maps a nasza reputacja

Większość użytkowników, zanim skorzysta z danej usługi, sprawdza najpierw ocenę i popularność, jaką się ona cieszy. To normalne, że nie chcemy korzystać z oferty, na której temat każdy negatywnie się wypowiada. Liczne złe komentarze i słaba ocena zapalają u nas czerwoną lampkę.

Dlatego też jako właściciele strony powinniśmy mieć na uwadze opinie, jaką wystawiają nam użytkownicy. Napisanie negatywnego komentarza może skutecznie popsuć nam reputację. Niestety nie zawsze są one wystawiane przez naszych klientów. Może się bowiem zdarzyć, że nieprzyjazna opinia zostanie wystawiona przez nieuczciwą konkurencję lub byłego pracownika.

Co wtedy robić? Niezależnie od tego, kto wystawił nam negatywną opinię, nie możemy zostawiać ją samą sobie. Naszą reakcję musimy jednak poprzedzić wnikliwą analizą komentarza, aby ustalić, czy jest on prawdziwy. Jeśli jest on napisany przez naszego byłego klienta, a wina leży po naszej stronie – nie ma podstaw, aby Google usunęło komentarz.

W takim przypadku warto odpowiedzieć niezadowolonemu klientowi. Oprócz sprostowania nie powinno zabraknąć przeprosin z naszej stron. Uważajmy na język i ważmy słowa, aby nie dolać oliwy do ognia. Odpowiednia reakcja nie tylko pozwoli złagodzić spór, ale także pokaże nas w dobrym świetle użytkownikom, którzy zastanawiają się nad naszymi usługami. Pamiętajmy, aby zareagować w porę, kiedy sprawa jest jeszcze świeża.

Kiedy usunąć opinię z Google Maps?

Na początek warto zaznaczyć, że to nie my usuwamy opinie w Google Maps. Jakby każda osoba miała taką możliwość, komentarze i oceny byłyby nierzetelne, ponieważ każdy wybierałby tylko te jemu przychylne. Tak jednak nie jest i żeby usunąć opinię, musimy dowieść, że jest ku temu taka potrzeba.

O jakiej potrzebie mowa? Przede wszystkim o szkodzeniu naszemu wizerunkowi. Nieprawdziwe opinie wystawiane przez nieuczciwą konkurencję, są działaniem bezprawnym. O usunięcie negatywnej opinii możemy się starać również w przypadkach, gdy dotyczy ona nieprawdziwej sytuacji lub innej firmy, z którą zostaliśmy pomyleni. Nie mamy jednak możliwości usuwania komentarzy od prawdziwych klientów, którzy nie byli zadowoleni z naszych usług. W takim przypadku nie warto nawet zaprzątać sobie głowy formularzem. Jak zaś postępować przy nieprawdziwych opiniach?

3 sposoby na usunięcie opinii z Google Maps

Żeby usunąć opinię z Google Maps są trzy sposoby. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy wykorzystać wszystkie naraz. Należy z nich korzystać po kolei, aby zostały uwzględnione przez dział obsługi klienta Google.

1. Zgłoszenie naruszenia zasad

Pierwszym a zarazem najprostszym sposobem jest wysłanie zgłoszenia do Google. W tym celu musimy się zalogować do usługi Google Moja Firma. Konto powinniśmy już mieć założone, jeśli do naszej firmy jest przypisana wizytówka Google Maps. Następnie przechodzimy do Map Google i odszukujemy opinię, która nie jest uczciwa. Zgłoszenie wysyłamy za pomocą przycisku Zgłoszenie naruszenia zasad, który przekieruje nas do formularza, gdzie zostaniemy poproszeni o wpisanie maila oraz zaznaczenia powodu, dla którego komentarz powinien zostać usunięty.

Do rodzai naruszeń należą:

– komentarz nie na temat

– konflikt interesów

– reklamy oraz spam

– treści szerzące nienawiść

Spośród podanych opcji musimy wybrać tę, która jak najbardziej będzie odpowiadała naszemu problemowi. Na odpowiedź musimy zwykle poczekać cztery dni. Jeśli nasz wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, Google usunie negatywną opinię.

2. Kontakt z działem obsługi klienta

Zanim skontaktujemy się bezpośrednio z Google, należy odczekać co najmniej 4 dni od daty wysłania zgłoszenia. Jeśli po tym czasie, nasza opinia nie została usunięta, warto wystosować odpowiedni formularz. Odnajdziemy go na stronie Pomoc w Google Moja Firma. W formularzu mamy możliwość szerszego przedstawienia sytuacji, a nawet wyboru sposoby, jakim konsultant ma się z nami skontaktować. Dobrze będzie również dodać, że wysyłaliśmy zgłoszenie do Google, ale minęły już cztery dni. Konsultant Google powinien się z nami skontaktować kilka dni po wysłaniu formularza.

3. Odwołanie od decyzji Google

Nie zgadzamy się z przesłaną decyzją? Pamiętajmy, że zawsze możemy się do niej odwołać. W kolejnym formularzu jednak musimy wykazać, że negatywna opinia jest niezgodna z prawem w naszym kraju, np.: z ustawą o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 roku. Google rozpatrzy nasze zawiadomienie z uwzględnieniem wewnętrznych zasad regulujących usuwanie treści.

Usuwanie negatywnej opinii może wydawać się żmudnym procesem, jednakże tego rodzaju komentarze mogą poważnie zaszkodzić naszemu wizerunkowi. W tym celu Google umożliwia zgłaszanie nieodpowiednich treści, aby przedstawiane opinie były jak najbardziej wiarygodne. Warto zatem sięgać po tego rodzaju narzędzia, kiedy staniemy się ofiarą nieuczciwej konkurencji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *