Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Agencja SEO odpowiada za działania marketingowe, które przekładają się na wyższą pozycję oraz generowanie ruchu na naszej stronie. Czym jednak cechuje się rzetelna firma pozycjonująca? W dobie tak dużej ilości ofert na rynku SEO warto poznać wskazówki, które pozwolą na rozpoczęcie współpracy z dobrą agencją SEO.

Nie wierz w szybkie efekty

SEO jest długofalowym procesem. Dlatego, żeby zobaczyć pożądane efekty, należy nie tylko działać z wytycznymi Google, ale także być cierpliwym. Agencje zajmujące się pozycjonowaniem nie mają do dyspozycji magicznych sztuczek, które pozwolą przeskoczyć niektóre etapy. Zwykle pierwsze, zadowalające efekty pojawiają się po około 4-12 miesiącach. Jeśli zatem słyszymy o bardzo szybkich efektach, w naszych głowach powinna się zapalić czerwona lampka.

Poprawienie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania w krótkim czasie może świadczyć o zastosowaniu praktyk, które na dłuższą metę mogą zakończyć się nałożeniem na naszą domenę filtru lub kary ręcznej. Wypracowanie na nowo poprzedniej pozycji może się wiązać z jeszcze większymi kosztami oraz dodatkowym wysiłkiem.

Przed podpisaniem z agencją SEO warto upewnić się, że działa ona w duchu zasad SEO, a co za tym idzie, nie naraża naszej strony na przykre konsekwencje. W tym celu możemy poprosić, aby proponowane zmiany zawierały odnośniki, dotyczące polityki wyszukiwarki. Dzięki temu unikniemy tak niekorzystnych działań, jak:

– kupowanie linków

– spamowanie w komentarzach

– dodawanie dużej ilości słów kluczowych

Pozycja to nie wszystko

Inwestycja całego swojego budżetu w działania mające na celu znalezienie się naszej domeny w czołówce wyników nie zawsze jest dobrym pomysłem. Dlaczego? Ponieważ duży ruch niewłaściwie dobranej grupy odbiorców nie będzie odpowiednio konwertować, czyli kupować.

Dlatego agencja SEO powinna skupiać się przede wszystkim na wzroście funkcjonalności serwisu oraz konwersji. Dużą rolę odgrywa dobór odpowiednich słów kluczowych, przygotowanie trafnego contentu i zdefiniowanie grupy odbiorców, którzy będą zainteresowani skorzystaniem z naszych usług.

Wystrzegajmy się firm, które dążą wyłącznie do osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce. Bez sprężenia wielu działań nie osiągniemy zadowalającego celu biznesowego. Z kolei duży, niekonwertujący ruch na stronie nie będzie niczemu służył.

Nacisk na współpracę

Żeby osiągnąć jeden cel, należy działać wspólnie. Dlatego tak ważna jest współpraca agencji oraz właściciela strony. Co to oznacza? Dla każdej strony, co innego. Jednakże jest to jedyne rozwiązanie, aby przykuć naszą ciężką pracę w efekty.

I tak agencji SEO powinno przede wszystkim zależeć na tym, aby jak najlepiej zrozumieć klienta oraz jego grupę odbiorców. Firma, z którą rozpoczynamy współpracę, powinna stawiać na poznanie naszych założeń, wartości oraz strategii. Ważne jest również rozpoznanie w samej branży i sprawdzenie naszej konkurencji.

Współpraca wymaga także działania po naszej stronie. Jednym z największych błędów, jakie możemy popełnić, jest brak wdrożenia zalecanych zmian na stronie. Pozycjonowanie współistnieje z optymalizacją, dlatego zastosowanie przez nas niektórych komponentów może okazać się niezbędne, aby zobaczyć efekty pracy agencji.

Sprawdzenie referencji

We wspólnej pracy chodzi przede wszystkim o zaufanie. Przed podjęciem współpracy nie powinniśmy mieć wątpliwości co do jakości przeprowadzanych usług. W naszym zaufaniu może nas utwierdzić nie tylko rozmowa z przedstawicielami firmy, ale także sprawdzenia portfolia. Przed podpisaniem umowy warto sprawdzić, jakie strony były do tej pory pozycjonowane przez agencję, jak też czy działała już dla firm z naszej branży.

Dodatkowo możemy przeczytać rekomendacje oraz opinie, jakie zostały wystawione przez jej dotychczasowych klientów. Jeśli chcemy uzyskać więcej wskazówek, możemy skontaktować się z właścicielami poprzednich stron i tak dowiedzieć się o przebiegu współpracy.

Przeprowadzenie audytu

Zanim agencja rozpocznie swoje działania, jedną z pierwszych czynności powinno być przeprowadzenie audytu technicznego. Jest to nic innego jak przedstawienie listy wszystkich aspektów, jakie wymagają zmiany lub ulepszenia. Poszczególne problemy powinny posiadać również stopień priorytetu. Dokument przygotowany w ramach audytu zawiera wskazówki, które mają być przez nas zaimplementowane.

Oprócz audytu strony agencja SEO przeprowadza również analizę pod kątem słów kluczowych, na które warto, aby witryna była pozycjonowana. Firma, z którą współpracujemy, powinna umieć zweryfikować jakie frazy sprawdzą się przypadku naszej branży oraz jakie są stosowane przez konkurencję. Tym sposobem agencja jest w stanie dobrać słowa kluczowe, które najlepiej trafią do naszych potencjalnych klientów.

Zadaniem agencji SEO jest poprawienie naszej pozycji oraz dotarcie do właściwej grupy docelowej. W przypadku tak odpowiedzialnego zadania nie możemy powierzyć naszej strony przypadkowej firmie. Warto zatem upewnić się, czy wybrana przez nas agencja wykona powierzone jej zadania z należytą starannością. Doświadczenie oraz jakość są najważniejszymi cechami, jakie powinny towarzyszyć naszej współpracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *