Jak wygenerować ruch na stronie
Reklamy sponsorowane Seo Tworzenie treści

Jak wygenerować ruch na stronie?

Ruch na stronie ma niejedno oblicze. Możemy go wygenerować nie tylko z wyników organicznych, ale także płatnych, czy z przejść bezpośrednich lub z social mediów. Warto wykorzystać jak najwięcej możliwości, aby dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Jak zwiększyć swoje możliwości, a jednoczenie obecność w internecie?

Wdróż audyt SEO

Tyle się o tym mówi, a pomimo tego wciąż zaniedbujemy ten aspekt. Audyt SEO jest obowiązkowym punktem do rozpoczęcia jakichkolwiek działań na witrynie. Zlecamy go agencji lub też korzystamy samodzielnie z dedykowanych narzędzi.

Jednakże wykonanie audytu to jedno. Ważne jest również jego wdrożenie w życie. Niestety tę część niektórzy pomijają, a przygotowany dokument trafia do szuflady. Jest to jednak błąd. Dzięki zastosowaniu zawartych w nim wytycznych możemy dostosować naszą witrynę do wymagań wyszukiwarki, a tym samym zwiększyć jej widoczność i pozyskać ruch organiczny.

Dodaj rich snippets

Rich snippets, czyli dane strukturalne, to kolejny aspekt, który w ostatnich latach często przewija się na portalach branżowych. Możliwość dodania dodatkowych informacji o naszej witrynie tylko zachęcają użytkowników do przejścia na nią. Jest to skuteczna, a jednocześnie darmowa metoda wyróżnienia się na większej powierzchni na stronie z wynikami.

W danych strukturalnych możemy zamieścić różnego rodzaju dodatkowe informacje. Należą do nich między innymi: ocena użytkowników, cena produktów, stan magazynowy czy data wydarzenia. Jak zatem widzimy, rich snippets odnajdą zastosowanie w przypadku każdej strony. Nie zależnie od tego, czy prowadzimy witrynę dla naszej restauracji, czy sklep internetowy. Wykorzystajmy zatem dane strukturalne jeszcze teraz, zanim zrobi to nasza konkurencja.

Dostosuj stronę internetową

Intuicyjna i prosta w nawigacji strona to podstawa. Jeśli użytkownik przechodzi na witrynę i po kilku sekundach nie wie, czego ona dotyczy, nie liczmy na to, że spędzi kolejne kilka minut, aby się tego dowiedzieć. Niestety, ale znów potwierdza się teza, że wygląd jest najważniejszy. W tym przypadku zaś: architektura strony, funkcjonalność, układ oraz nawigacja.

Istotnym czynnikiem jest również dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. W 2020 roku wydaje się niemożliwe, aby ktoś jeszcze nie korzystał z osobnej wersji strony dla telefonów, a jednak można znaleźć takie perełki. Miejmy także świadomość, że Google w ostatnim czasie wprowadziło algorytm Mobile First Index, z powodu którego brak posiadania mobilnej wersji witryny, może niweczyć naszą pracę.

Twórz treści dla wybranej persony

Personą nazywamy idealnego odbiorcę naszej marki. Postać tę budujemy na podstawie różnych cech socjodemograficznych naszych klientów, którzy już dokonali u nas zakupu. Etap ten jest o tyle ważny, ponieważ umożliwia nam później tworzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych oraz treści. Zamiast zwracać się do ogółu, kierujemy przekaz tylko do wybranej grupy. Tym samym zwiększamy nasze szanse na dokonanie konwersji.

Jednocześnie warto wykorzystać różne kanały dystrybucji i formy przekazu. A zatem nie bójmy się skorzystać z podcastów, infografik czy plików video. Być może któraś z tych form będzie jeszcze lepiej konwertować aniżeli standardowe artykuły. Jedno jest pewne, walczymy w sieci o uwagę konsumenta. Warto zatem wykorzystać wszystkie możliwe chwyty.

Wykorzystaj potencjał social mediów

Obecnie wyszukiwarka Facebooka jest traktowana dla wielu jak źródło wiedzy w podobnym stopniu co Google. Istnienie marki w social mediów to już obowiązek. Warto jednak ją konsekwentnie budować poprzez tworzenie angażujących postów czy prowadzenie grup fanów.

Nie zapominajmy także o mocy influencerów, którzy pomogą nam znacznie zwiększyć zasięg nie tylko w mediach społecznościowych. Współpraca z wybranymi osobami to dobry sposób na pozyskanie dodatkowego ruchu na stronę internetową.

Bądź obecny online

Prowadzenie mediów społecznościowych to nie wszystko, co możemy zrobić, aby zwiększyć swój zasięg. Warto także wyjść przed szereg i zacząć udzielać się osobiście na różnego rodzaju forach internetowych. Komentowanie postów daje nam w końcu sposobność do wstawienia dodatkowego linku do naszej strony. Podobnie zadziała również udzielanie się na blogach.

Pamiętajmy tylko, że nasze komentarze powinny być wartościowe. Dodawanie spamu nie jest mile widziane. Nie tylko zostanie odebrane negatywnie przez użytkowników, ale również przez administratora. W efekcie nasze konto może zostać zablokowane. Dlatego wypowiadajmy się w tych tematach, których jesteśmy mocni i możemy faktycznie wnieść wartość do wątku. Z czasem my sami oraz nasza strona będą rozpoznawalne, a jednocześnie pozyskamy kilka linków zewnętrznych.

Jest wiele sposobów na zwiększenie ruchu na stronie. Wybór danej metody powinien być uzależniony przede wszystkim od danej grupy docelowej. Warto jednakże pozyskiwać ruch z wielu źródeł, aby być jeszcze bardziej skutecznym. Optymalizacja strony, publikacja treści, jak też udzielanie się w social mediach i forach internetowych to podstawa, dzięki której zwiększamy swoje szanse na bycie zauważonym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *