Jak zaistnieć w Google
Seo

Jak zaistnieć w Google?

Z każdym rokiem coraz trudniej o zaistnienie w internecie. Konkurencja rośnie w siłę, a użytkownicy niechętnie klikają na strony internetowe. Żeby zwrócić na siebie uwagę oraz pozyskać nowego klienta, musimy zrobić krok naprzód i przekazać informację o sobie w jeszcze prostszy sposób. Wizytówki Google mogą nam w tym pomóc. Jak je założyć i jakich korzyści możemy się spodziewać?

Dlaczego wizytówka Google Moja Firma jest niezbędna?

Żeby spełnić oczekiwania internautów, należy dostarczyć im informacji jak najszybciej. Jeśli za pomocą kilku kliknięć nie otrzymają oni tego, czego potrzebują, nie staną się naszymi klientami. Sama obecność w internecie nie wystarczy.  Ważne jest również to, jak wykorzystujemy tę przestrzeń oraz jak przekazujemy o sobie informacje.

Wizytówka Google Moja Firma pozwoli nam na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do potencjalnego klienta. Dzięki niej wyświetlimy jeszcze na stronie z wynikami niezbędne dane takie jak: adres, numer telefonu czy godziny otwarcia. Ponadto użytkownik otrzyma możliwość sprawdzenia naszej lokalizacji na mapie oraz obejrzenie zdjęć.

Wydawać by się mogło, że tego rodzaju opcja jest dedykowana przede wszystkim takim punktom jak sklepy stacjonarne czy restauracje. I faktycznie, lokale tego rodzaju mogą wiele zyskać na takim rozwiązaniu. Nie są oni jednak jedyni. Z udogodnień wizytówki Google Moja Firma skorzystają również inne firmy, także te świadczące swoje usługi wyłącznie w internecie.

Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Stworzenie swojej wizytówki w Google Moja Firma jest nie tylko łatwe, ale również bezpłatne. Wyszukiwarka nie pobiera żadnych opłat związanych zarówno z założeniem, jak i z późniejszym jej prowadzeniem. Żeby ją stworzyć, potrzebujemy posiadać wyłącznie adres mailowy założony z konta Google.

Pamiętajmy również, że konieczne jest posiadanie konkretnego adresu naszej firmy. Musi on być zgodny z tym, z którym podajemy na naszej stronie internetowej, jak też w innych miejscach w internecie. Podanie nieprawdziwego adresu firmy zakończy się odrzuceniem naszego wniosku. Google może nawet sprawdzić daną lokalizację za pomocą Street View, aby sprawdzić, czy dany budynek istnieje.

Wizytówkę zakładamy na stronie Google Moja Firma. Po zalogowaniu się na swoje konto Google będziemy potrzebowali podać nazwę firmy. Jeśli jest ona długa i występuje w niej forma prawna przedsiębiorstwa, możemy ją skrócić.

Następnie będziemy poproszeni o podanie dodatkowych informacji takich jak adres strony internetowej oraz numer telefonu Pojawi się również pytanie o kategorię. Jest ono bardzo istotne, ponieważ od niego będą zależały frazy i słowa kluczowe, jakim zostanie podporządkowana nasza firma w wynikach wyszukiwania. W późniejszych krokach będziemy mogli dodać kolejne podkategorie.

Ważne jest również określenie lokalizacji. Jeśli dojeżdżamy do klientów, powinniśmy zaznaczyć: Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów. Wtedy też będziemy mogli wybrać obsługiwane obszary, co ułatwi dotarcie do użytkowników.

Weryfikacja wizytówki

Kiedy wypełnimy już wszystkie wymagane pola, nie pozostaje nam nic innego, aniżeli oczekiwanie na weryfikację. Tylko tak może się ona pokazać w wynikach wyszukiwania. W tym celu Google zweryfikuje nasze konto, jak też sprawdzi podany wcześniej adres.

Najczęściej otrzymamy list z kodem weryfikacyjnym, wysłany drogą pocztową do naszej siedziby. Czas oczekiwania może wynieść nawet dwa tygodnie, dlatego nie warto odkładać weryfikacji na później. Zdarza się również, że kod zostanie nam podany przez telefon lub wysłany drogą elektroniczną. Dzieje się tak jednak rzadko i dotyczy to tylko najbardziej zaufanych kont Google.

Korzyści z posiadania wizytówki Google

To, ile wyciągniemy korzyści z wizytówki Google, zależy przede wszystkim od nas samych. Aby zachęcić do siebie użytkowników, dodać jak najwięcej informacji dotyczących naszej firmy. Nie zapomnijmy również o wgraniu zdjęć. Jeśli klienci odwiedzają nas na miejscu, ładnie urządzona przestrzeń oraz uśmiechnięty personel będzie dobrym sygnałem dla użytkownika.

Ponadto wizytówki Google pozwolą być w stałym kontakcie z klientami, a także na obserwację ich reakcji. Możliwość zamieszczania opinii oraz ocen będzie dla nas najlepszą reklamą albo… antyreklamą. Wszystko znów w naszych rękach i od poziomu obsługi, jaką oferujemy.

W GMF możemy również udostępniać produkty oraz usługi, jakie mamy w naszej ofercie. Istnieje również możliwość dodania do nich ceny, opisu czy przycisku z wezwaniem do działania. Jeśli zaś prowadzimy restaurację, możemy tym sposobem dodać aktualne menu.

Na koniec nie zapominajmy o najważniejszych zaletach wizytówki Google Moja Firma. To właśnie dzięki niej dotrzemy do użytkowników, którzy znajdują się w pobliżu nas i szukają usług, jakie oferujemy. Uzupełniona wizytówka, dodane zdjęcia oraz pozytywne opinie zwiększają szansę na to, że zyskamy nowego klienta.

Obecność w sieci jest dzisiaj obowiązkowa. Jednakże sama strona internetowa nie wystarczy. Użytkownicy potrzebują informacji jak najszybciej, dlatego też powinniśmy wyjść im naprzeciw i je podać. Wizytówki Google będą przy tym najlepszym narzędziem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *