Na czym polega optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej jest niezbędnym procesem, aby wpłynąć na swoją pozycję. Jest jednym z elementów SEO i towarzyszy nieodłącznie pozycjonowaniu. Chcąc osiągać jeszcze lepsze wyniki, nie możemy z niej rezygnować ani przykładać do niej mniej uwagi.  Na czym jednak polega optymalizacja i jak poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania?

Nasza strona w wynikach wyszukiwania

Wpisując dowolne hasło w Google, wyświetla nam się lista stron, odpowiadających naszemu wyszukiwaniu. Jak jednak powstaje ten ranking? Nic nie dzieje się przypadkiem i żeby nasza strona  zajęła wysokie miejsce, musiało zostać spełnione kilka kryteriów, które są brane pod uwagę przez Google.

Najwyższe pozycje zajmują najlepiej pozycjonowane oraz optymalizowane witryny, jak też, które korzystają z kampanii płatnych GoogleAds. Jest jednak między nimi parę różnic. Przede wszystkim linki sponsorowane działają tak długo, jak opłacana jest kampania. Z kolei działania SEO są procesem długofalowym. Jeśli będziemy nad nimi rzetelnie pracować, efekty nie znikną z dnia na dzień. Nie oznacza to jednak, że nie należy korzystać z kampanii płatnych. Synergia obu tych działań może znacznie poprawić naszą pozycję i wizerunek.

Co wpływa na naszą pozycję?

Wyniki wyszukiwania są ustalane na podstawie algorytmów Google. Te zaś są ciągle udoskonalane, aby jeszcze lepiej ustalać ranking dla użytkowników. Nie są one jednak oficjalnie znane. Jednakże specjaliści od pozycjonowania przez lata obserwują zachowanie pozycji stron na poszczególne zmiany zachowania wyszukiwarki. Tym sposobem jesteśmy w stanie pracować nad coraz lepszymi metodami pozycjonowania i znamy najważniejsze czynniki, które wpływają na naszą pozycję.

Do najważniejszych aspektów należą:

– jakość oraz ilość treści

– zastosowane słowa kluczowe oraz ich rozmieszczenie

– optymalizacja kodu strony

– szybkość działania witryny

– jakość oraz ilość stron odsyłających do naszej domeny

Jak przebiega praca nad naszą pozycją?

Praca nad poprawieniem pozycji witryny jest w każdym przypadku odmienna. Liczy się przede wszystkim rozpoznanie danej branży, potrzeb jej użytkowników, a następnie wdrożenie niezbędnych zmian technicznych oraz contentowych. Od czego powinno się zacząć pozycjonowanie?

Audyt strony i dobór słów kluczowych

Na samym początku warto sprawdzić, które aspekty wymagają ingerencji z naszej strony. W tym celu wykonuje się audyt SEO strony, sprawdzający elementy, które wpływają na pozycję oraz odbiór witryny. Powinniśmy również wybrać najważniejsze słowa kluczowe, dostosowane do naszej branży i proponowanej oferty. Wybierajmy spośród krótszych i dłuższych fraz. Paradoksalnie, bardziej skomplikowane słowa generują więcej konwersji, nawet przy mniejszym ruchu. Jeśli je sprecyzujemy, mamy szansę trafić do zdecydowanych odbiorców, którzy wiedzą dokładnie, czego szukają.

Optymalizacja techniczna witryny

Google wyróżnia te strony, które są najlepiej dostosowane pod silnik wyszukiwarki. Dlatego też ich kod HTML musi zostać odpowiednio zoptymalizowany, aby został bez trudu odczytany przez roboty Google. To jednak nie koniec optymalizacji. Na tym etapie należy również sprawdzić prędkość ładowania się witryny, obecność mapy strony i pliku robot.txt, jak też linki wewnętrzne, które do niej prowadzą.

Dodanie i rozbudowa treści na stronie

Żeby witryna niosła ze sobą jakość użytkownikowi, musi dostarczać rzetelne informacje. Treści są jednym z kluczowych kryteriów, które decydują o naszej pozycji. W tym celu nie należy ich kopiować z innych stron ani posługiwać się tekstami niskiej jakości. Lepiej skupić się na ich jakości niż ilości i zadbać o ich wartość merytoryczną oraz wizualną. Nie zapominajmy również o nasyceniu treści słowami kluczowymi. Naturalne zagęszczenie fraz pomoże w późniejszym ich odszukaniu przez użytkowników.

Linkowanie zewnętrzne

Wyszukiwarka zwraca także uwagę na strony, które kierują do naszej witryny. Pozyskane linki są stale interpretowane i oceniane pod względem ich jakości. Nie wystarczy jednak umieszczać odnośniki do naszej strony na różnego rodzaju forach internetowych. Co więcej, nagminne spamowanie może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.

Zamiast tego lepiej jest się skupić na pozyskiwaniu odnośników z dobrej jakości stron internetowych na przykład przez publikację artykułów sponsorowanych. Warto, aby wybrane witryny były wybierane pod kątem naszej strony. Tym sposobem możemy wydać na nie mniej, aniżeli w przypadku stron, które linkują do wszystkich.

Na koniec nie zapominajmy o najważniejszym. Pozycjonowanie to przede wszystkim wiedza oraz doświadczenie. Wyczucie tematu oraz znajomość mechanizmów Google pozwala na wprowadzenie najlepszych działań i osiągnięcie jeszcze lepszego wyniku. Odpowiednia dywersyfikacja i właściwe proporcje decydują o ostatecznym efekcie. Dlatego, jeśli chcemy samodzielnie pracować nad stroną, musimy być przygotowani na naukę. Jeśli nie dysponujemy czasem, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji pozycjonującej, w której specjaliści od lat pogłębiają swoją wiedzę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *