Pozycjonowanie stron – jak to działa
Seo

Pozycjonowanie stron – jak to działa?

Pozycjonowanie pomimo, że jest tańsze w perspektywie czasu, może przynieść lepsze efekty niż kampanie płatne. Wyświetlanie się na wysokich pozycjach umożliwia nam docieranie do jak najszerszego grona użytkowników, a co za tym idzie – do naszych potencjalnych klientów. Nic się jednak nie dzieje samo. Jak zatem działa pozycjonowanie stron?

Od czego zależy pozycja strony?

Na ranking wyników wyszukiwania wpływa wiele czynników. Nie sposób ich zliczyć. Jednakże warto wymienić te najważniejsze, nad którymi należy zacząć pracować czym prędzej. Są to przede wszystkim:

– struktura strony

– zoptymalizowany kod HTML

– dostosowanie strony pod urządzenia mobilne

– prędkość ładowania się witryny

– wysokiej jakości, zoptymalizowane treści

– linkowanie zewnętrzne

Jak zatem widzimy, aby strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania, większość pracy musimy wykonać w jej obrębie. A zatem konieczne jest zadbanie o to, co i w jaki sposób na nie prezentujemy. Jednocześnie jednak nie możemy zapomnieć o jednym z kluczowych czynników, jakim jest pozyskiwanie odnośników z innych witryn.

Jak przygotować strategię pozycjonowania?

Mówiąc o pozycjonowaniu, myślimy o długotrwałym procesie. Raz wypracowany efekt trzeba stale dopracowywać, aby nie spaść z powrotem w rankingu. W końcu Google systematycznie aktualizuje  swoje algorytmy, a konkurencja również nie śpi. Dlatego też już na wstępie warto opracować strategię pozycjonowania, aby w przyszłości uniknąć błędów oraz oszczędzić czas na ich poprawianie.

Analiza słów kluczowych

Jedną z podstawowych czynności, jakie należy zrobić jeszcze na samym początku to analiza słów kluczowych. W tym celu możemy wykorzystać dedykowane narzędzia jak Semstorm, a także te bezpłatne, jakie oferuje nam samo Google, a zatem planer słów kluczowych. Warto jednakże pamiętać, że zewnętrzne narzędzia umożliwiają nam nie tylko sprawdzenie popularnych fraz, ale także ułatwiają analizę widoczności strony jak też linków, które do niej prowadzą.

Sprawdź swoją konkurencję

Żeby znaleźć się na wyższej pozycji aniżeli nasza konkurencja, musimy działać lepiej. W tym celu analiza innych stron jest jak najbardziej na miejscu. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na wykorzystywane słowa kluczowe, jak też linkujące domeny. Tym sposobem możemy pozyskać cenne informacje, które sprawdzą się również w naszym przypadku.

Budowa strony a pozycjonowanie

Dobra struktura strony jest niekiedy pomijanym aspektem, co jest sporym błędem. Podział na poszczególne działy oraz kategorie jest niezbędny. Pomoże to nie tylko w nawigacji samego użytkownika, ale także wyszukiwarki.

W przypadku stron internetowych ich budowa powinna umożliwiać poruszanie się od ogólnych części serwisu po te bardziej szczegółowe. Całość zaś powinna być na tyle uproszczona, aby użytkownik mógł dotrzeć do wybranej podstrony za pomocą kilku kliknięć. Istotne jest również, aby najważniejszymi stronami w naszej strukturze nie były strony kontaktowe czy galerie zdjęć. Z punktu widzenia SEO są one najmniej ważne.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowaniem wewnętrznym nazywamy proces umieszczania linków w obrębie strony do jej innych podstron. Używamy go między innymi w menu, jak też w stopce witryny. Nie jest to jednak jedyny przypadek, gdzie warto je zastosować.

Odnośniki warto umieszczać także w publikowanych treściach. Jeśli prowadzimy bloga warto, aby znalazł się nim link do danej usługi bądź produktu, który będzie tematycznie nawiązywał do wpisu.. Odnośniki sprawdzą się również w przypadku opisów na sklepie internetowym, gdzie będziemy mogli odsyłać do konkretnych produktów czy też kategorii. Pamiętajmy przy tym, że Google weźmie pod uwagę tylko pierwszy link do danej podstrony. Dlatego też nie musimy umieszczać kilku tych samych odnośników. Zasada ta nazywa się First Link Counts.

Optymalizacja kodu witryny

Na pozycję naszej strony wpływ ma również kod HTML, o którym wspominaliśmy już wcześniej. Powinien on być jak najbardziej dopracowany, dzięki czemu nasza witryna będzie się lepiej wczytywała, a roboty bez problemu ją zindeksują.

Warto wyszukiwarce ułatwić to zadanie, a co za tym idzie zoptymalizować i uprościć kod witryny. W tym celu ograniczmy się poruszanie robotów tylko po witrynach, które mają być docelowo indeksowane oraz niosą wartość dla użytkownika. Jednocześnie zwróćmy uwagę na to, czy obrazki oraz sam kod nie przedłużają czasu ładowania się witryny. Im dłużej użytkownik musi czekać na wyświetlenie się strony, tym większa szansa na to, że opuści ją.

Wykorzystanie przekierowań

Jeszcze kilka lat temu przekierowania nie działały na korzyść pozycjonowaniu. Tymczasowe przekierowania mogły powodować utratę 15, a nawet 100% mocy podstrony. Dzisiaj na szczęście możemy bez obaw o pozycję  stosować zarówno przekierowania tymczasowe jak też permanentne.

Pamiętajmy jednak, aby upewnić się, że stosujemy odpowiedni rodzaj przekierowania, a także, aby nie generowało ono łańcucha kolejnych przekierowań. W tym celu przekierowujmy użytkownika tylko na adresy ostateczne.

Pozycjonowanie opiera się przede wszystkim na optymalizacji strony zarówno pod względem technicznym, jak i contentowym. Dlatego też wraz z ekspercką, merytoryczną treścią musi iść w parze poprawna struktura serwisu, uwzględniająca optymalizację kodu, jak też linkowanie wewnętrzne. Czy zatem wartom wchodzić na długotrwałą drogę pozycjonowania? Jeśli chcemy zdobywać nowych klientów oraz mierzyć się z najlepszymi, nie powinniśmy się zastanawiać, a działać już w tej chwili.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *