SEO copywriting co to jest
Seo

SEO copywriting co to jest?

SEO copywritingiem teoretycznie może zająć się każdy. Jednakże nie wszyscy mogą się trudnić tym zajęciem na dłuższą metę. Pisanie tekstów SEO może być dobrym sposobem na zarobienie pieniędzy. O tym, czy tak się stanie, zadecyduje przede wszystkim rynek. Czym zatem zajmuje się SEO copywriter i jakimi umiejętnościami powinien się wyróżniać, aby móc odnaleźć się w tym świecie?

Czym jest SEO copywriting?

SEO copywriting polega na tworzeniu treści, które mają pomagać w pozycjonowaniu stron internetowych. Muszą one być nie tylko dostosowane do wymogów wyszukiwarki, ale także dla potencjalnego czytelnika. A zatem oprócz umieszczenia w nich odpowiednich fraz kluczowych ważne jest również zachowanie zasad poprawnej pisowni i gramatyki.

Nawet najprostsze i najmniej płatne teksty muszą być przyjazne i poprawnie sformułowane. To już zadanie SEO copywritera, aby ten napisał je w optymalnym czasie, zachowując jednocześnie wysokie standardy jakości.

Jak pracuje SEO copywriter?

Zanim SEO copywriter zacznie pracę, otrzymuje od zleceniodawcy wytyczne dotyczące danego tekstu. Są to najczęściej informacje o słowach kluczowych i ich rozmieszczeniu, jak też linków, które mają się pojawić w obrębie artykuły. Następnie zadaniem takiego copywritera jest napisanie tekstu z uwzględnieniem wytycznych na odpowiednim poziomie stylistycznym i merytorycznym, który będzie adekwatny do stawki za zlecenie.

Niezbędna wiedza w pracy SEO copywritera

Niekażdy może się podjąć tak specyficznego zawodu, jakim jest SEO copywriting. Poprawnie językowo tekst nie wystarczy, aby pomógł on w pozycjonowaniu. Żeby tak się stało, osoba, która podejmuje się takiego zadania, musi mieć wiedzę na temat SEO. Wykorzystanie fraz, ich rozmieszczenie, a także sama struktura tekstu musi być przyjazna zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla czytelnika. Dobre operowanie słowem nie wystarczy, aby tekst mógł pozycjonować.

Oprócz właściwej wiedzy dotyczącej SEO warto, aby copywriter miał także umiejętność szybkiego przyswajani informacji oraz dozę kreatywności. Wykonanie researchu oraz samo napisanie tekstu powinno być zatem dostosowane do samej stawki, jak też do poziomu trudności tekstu.

SEO copywriter musi także zachować czujność na plagiat. Oczywiście kopiowanie treści słowo w słowo jest zabronione w każdej branży, a takie treści mogą tylko zaszkodzić stronie. Jednakże samo inspirowanie się oraz szukanie innego spojrzenia na dany temat na konkurencyjnych witrynach, pomoże nam w znalezieniu własnego unikalnego pomysłu. Uważajmy jednak, aby nie powielać czyiś słów i nie wnosić nic nowego do tematu.

Warto również zwrócić uwagę na autoplagiat. Niekiedy SEO copywriter otrzymuje duże zlecenie na napisanie kilkudziesięciu tekstów na tę samą frazę. Wydawać by się mogło, że to nic trudnego. Aczkolwiek możemy nieświadomie kopiować samych siebie. Pisanie po raz któryś na ten sam temat niestety, że wiąże się z takim autoplagiatu. Dlatego warto być obdarzonym dozą kreatywności, która pozwoli nam na sformułowanie danej tezy na wiele różnych sposobów, aby teksty były od siebie odmienne.

SEO copywriting a umiejętności językowe

Pisanie tekstów SEO wydaje się prostym sposobem na zarobek. W praktyce jednak okazuje się, że wiele osób to zadanie przerasta. I tak, można napisać 1000 znaków ze spacjami w kilka minut, jednakże muszą one mieć jakiś sens.

Dodatkowo copywriter musi dbać o stronę stylistyczną tekstu. A zatem nieobce muszą mu być takie umiejętności jak: zmiana szyku zdania, dostosowywanie języka wypowiedzi do danej grupy docelowej, posługiwanie się stroną bierną oraz czynną, jak też używanie różnych rejestrów stylistycznych.

Umiejętności językowy i nasz warsztat są bardzo ważne zwłaszcza w przypadku późniejszych, poważniejszych zleceń. Teksty na stronę główną oraz artykuły sponsorowane nie powstają w kilka minut. Wtedy też nie tylko długość pracy się zwiększa, ale także stawka. Jednakże, jeśli nie opanujemy podstaw, nie liczmy na tego rodzaju zlecenia.

Żeby opanować SEO copywriting, potrzebujemy przede wszystkim praktyki. Zastosowanie swojej elokwencji w celach praktycznych jest dla wielu nie lada wyzwaniem. Żeby się przekonać, czy jesteśmy w stanie operować tak słowem, musimy jak najwięcej pisać. Jednocześnie patrzmy na to, jak robią to inni. Tym sposobem możemy poznać nowe techniki i sposoby tworzenia skutecznych treści. Z czasem sami wyrobimy sobie własne nawyki oraz niepowtarzalny styl. Do tego czasu jednak praca oraz nauka powinny nam nieustannie towarzyszyć.

Podsumowanie

Czy zatem zawód SEO copywritera to dobry i łatwy sposób na zarobek? I tak, i nie. Znowu wszystko zależy od naszych naturalnych predyspozycji oraz wysiłku, jaki włożymy w naukę. Są osoby, które zarabiają w ten sposób znaczne kwoty, inne zaś dorabiają na copywritingu tylko dodatkowo. Różni je tylko zaangażowanie oraz wiedza. Aby zarabiać pieniądze w ten sposób, nie wystarczy nam sama umiejętność pisania oraz czytania. Liczą się także inne umiejętności z zakresu samego marketingu, jak też warsztat pisarski, żeby tworzyć skuteczne teksty SEO.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *