SEO ekspert
Seo

SEO ekspert

Ekspert SEO odpowiada za pozycjonowanie oraz optymalizację witryny w taki sposób, aby wyświetlała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Trzymanie ręki na pulsie oraz śledzenie bieżących trendów oraz zmian jest nieodłączną częścią tej pracy. Jak jednak zdobyć niezbędne doświadczenie, aby móc się nazwać ekspertem SEO?

Najpierw poznaj podstawy działania wyszukiwarki

Żeby zacząć pozycjonować strony pod wytyczne wyszukiwarki, najpierw musimy poznać podstawy jej działania. W tym celu warto zaznajomić się z obowiązującymi algorytmami Google. To właśnie one decydują o tym, na jakiej pozycji znajdzie się nasza witryna.

Oczywiście wszystkie czynniki rankingowe oraz szczegóły algorytmów nie są znane. Inaczej wszyscy musieliby się znaleźć na pierwszym miejscu. Jednakże bez problemu możemy dotrzeć do najważniejszych aspektów, które wpływają na naszą pozycję. Pamiętajmy również, aby stale trzymać rękę na pulsie, ponieważ Google systematycznie aktualizuje algorytm. Całe szczęście informacja o tym, jak też niezbędne informacje, są podawane z wyprzedzeniem.

Stosowanie się do elementów rankingu Google

W zakresie pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania możemy wiele zrobić samodzielnie. W tym celu należy zwrócić uwagę na trzy elementy, jakimi jest ekspertyza, autorytet oraz zaufanie. Niejednokrotnie możemy się spotkać ze skrótem EAT (expertise – authoritativeness – trustworthiness.

Zasady te zakładają przede wszystkim publikację wysokiej jakości treści, opartych na wiedzy i doświadczeniu. Tym samym nasza strona zyskuje na wiarygodności i budzi zaufanie nie tylko użytkowników, ale także wyszukiwarki. Zasada EAT dotyczy przede wszystkim branży naukowej czy medycznej, jednakże eksperckie treści, budzące zaufanie będą skuteczne w pozycjonowaniu także innych stron.

Najważniejsze zadania SEO

SEO to wszechstronne zagadnienie, które obejmuje wiele zagadnień. Warto wyróżnić na początku cztery podstawowe elementy. Należą do nich:

– analiza słów kluczowych

– optymalizacja strony

– techniczne SEO

– linkowanie

Najlepszą strategią na początek jest wybór właściwych słów kluczowych. Powinny one nie tylko mieć największy potencjał ruchu, ale także mieć wartość biznesową. Ich wybór najlepiej, aby był ukierunkowany możliwościami na dany model biznesowy. Jeśli witryna ma niewielki autorytet, lepiej jest się skupić na mniej konkurencyjnych frazach. Ponadto warto do nich dołączyć także słowa kluczowe z długim ogonem, czyli wielowyrazowe wyrażenia.

Z kolei optymalizacja i techniczne SEO odpowiadają za poprawienie działania witryny oraz ułatwienie jej odczytania przez roboty wyszukiwarki. W zakres działań wchodzi między innymi optymalizacja kodu, struktury strony, a także treści, dodanie linkowania wewnętrznego, atrybutów ALT czy metaznaczników.

Likowanie zaś jest kampanią prowadzoną na zewnątrz witryny. Polega ona na pozyskiwaniu jak najwyższej jakości odnośników, które będą prowadzić do naszej witryny. Jako eksperci SEO powinniśmy skupiać się tylko na tych witrynach, które same cieszą się dużym autorytetem oraz zaufaniem. Tym samym przekażą nam część swojej mocy. Linki możemy pozyskiwać za pomocą artykułów sponsorowanych, for internetowych, jak też social mediów i wpisów gościnnych.

Skąd czerpać doświadczenie?

Zanim zaczniemy pracować nad stronami naszych klientów, musimy mieć opanowane podstawy, aby uniknąć podstawowych błędów. W tym celu możemy odbyć staż w agencji SEO lub też zdobyć praktykę samodzielnie.

Jeśli chcemy uczyć się SEO samemu, warto pracować na własnej stronie internetowej. Wystarczy kupić odpowiednią domenę oraz hosting, a następnie uzupełnić ją o treści. Kolejnymi krokami są już jej optymalizacja oraz pozycjonowanie. Dzięki temu, że to my jesteśmy właścicielami strony, nie musimy się martwić o to, czy się pomylimy. Tym sposobem będziemy uczyć się na własnych błędach i poszerzać swoją wiedzę.

Pamiętajmy, że pracą warto się również dzielić. Wykonanie wszystkich zadań z zakresu SEO na pewnym etapie jest niemożliwe. Dlatego warto zlecić niektóre z nich innym specjalistom. Jednocześnie dobrze jest znaleźć swój mocny punkt, jak na przykład linkowanie czy optymalizacja, i to na nim skupić swoje działania oraz rozwój.

Decyzję o tym, co będzie naszą specjalizacją warto jednak podjąć, kiedy opanujemy już najważniejsze techniki SEO. Posiadanie pełnego wachlarzu umiejętności jest bowiem jak najbardziej pożądane, a jednocześnie pomocne w dywersyfikowaniu oraz kontrolowaniu działań innych osób.

Podsumowanie

W drodze do zostania ekspertem SEO warto pamiętać o tym, że nie ma punktu, po którym możemy spocząć na laurach. Podobnie jak w innych dziedzinach, również w zakresie pozycjonowania oraz optymalizacji ważny jest nieustanny rozwój oraz nauka. Dlatego wciąż zdobywajmy nowe doświadczenie i szukajmy sposobności do powiększania wiedzy.

Uczestnictwo w branżowych konferencjach, artykuły czy filmy pozwolą nam na odkrywanie nowych zależności. Równocześnie poznamy inne osoby z branży i ich punkt widzenia. Dzięki wymianie spostrzeżeń oraz zawieraniu znajomości z innymi ekspertami sami stajemy mądrzejsi, a nasze nazwisko – bardziej rozpoznawalne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *