Na czym polega optymalizacja strony internetowej
Reklamy sponsorowane Seo Tworzenie treści

Sposoby zarabiania na blogu

Ile można zarobić na blogu? To pytanie usłyszał zapewne każdy bloger. I choć odpowiedzi jest tyle ile blogerów, warto przyjrzeć się, jakie są sposoby zarabiania na blogu i jak najlepiej zmonetyzować swoje działania. Dzięki temu możemy zacząć utrzymywać się ze swojej pasji i rozwijać w wybranej dziedzinie.

Dla kogo jest zarabianie dla blogu?

To, czy my także możemy zacząć zarabiać na blogu, zależy od kilku czynników. Przede wszystkim musimy dysponować wolnym czasem oraz pasją do tworzenia treści. Artykuł napisany bez zaangażowania, a w dodatku bez doświadczenia, będzie z miejsca nieatrakcyjny dla użytkownika.

Przekuwanie swoich myśli w treść to jedno, dodatkowo musimy zadbać o ich merytoryczność. Tym samym wracamy do wcześniej wspomnianego czynnika czasu. Jak się okazuje, napisanie artykułu jest niekiedy najkrótszym etapem pracy. Zanim zasiądziemy do pisania, powinniśmy przygotować gruntowny research i sprawdzić poruszaną tematykę.

Czas zajmie nam także wymyślenie tytułu, nagłówków oraz dobranie grafik, a na koniec optymalizacja całości. Musimy być zatem przygotowani na dodatkowe nakłady pracy. Z czasem ich wykonywanie będzie przychodzić nam znacznie łatwiej, co przełoży się na efektywniejszą pracę.

Wysokość zarobków na blogu

Ile można zarobić na prowadzeniu swojego bloga? Jak to bywa w przypadku budowania marki, to ile wyciągniemy z niej korzyści, jest uzależnione od naszej postawy i konsekwencji w działaniu. Na blogu zarobimy adekwatnie do jego jakości. Dlatego możemy wyciągnąć z niego zerowe korzyści, jak i uzyskać przyzwoitą sumę.

Żeby zmonetyzować nasze działania w internecie, potrzebujemy przygotowanego planu oraz wiedzy, jak wdrożyć go w życie. Rozróżniamy kilka sposobów na zarabianiu na blogu. Warto wybrać takie rozwiązanie, które będzie dla nas najkorzystniejsze i najwygodniejsze. Warto także dywersyfikować swoje działania, aby źródło dochodów pozyskiwać z różnych metod.

Współpraca z markami i wymiana barterowa

Jednym z najpopularniejszych sposób na monetyzację bloga jest współpraca z różnymi markami. W ramach niej zobowiązujemy się do przedstawienia recenzji danego produktu. Zapłatą za nie jest jednak nie transakcja finansowa, ale barterowa. Oznacza to, że w zamian za przedstawienie produktu, otrzymujemy go w zamian.

Jak rozpocząć tego rodzaju współpracę z markami? Przede wszystkim sami musimy być marką, a zatem posiadać popularny blog. Pamiętajmy, żeby firmie opłacała się praca z nami, musi mieć pewność, że nasza recenzja dotrze do odpowiedniej liczby odbiorców.

Reklamy umieszczane w obrębie bloga

Na blogu możemy zarabiać również poprzez umieszczanie na nim reklam. Programy typu AdSense umożliwiają wyświetlanie na naszej stronie banerów, kierujących do innych stron. Nasz zysk pochodzi za pojedyncze kliknięcia użytkownika w daną reklamę.

Nie mamy jednak wpływu na to, jakie reklamy będą wyświetlane na naszym blogu. Ponadto zbyt duża liczba banerów może działać zniechęcająco na użytkowników. Z kolei używane przez nich adblocki powodują, że zyski z tego rodzaju reklam są niewielkie, zwłaszcza w przypadku mniejszych stron.

Artykuły sponsorowane dla innych marek

Umieszczane przez nas artykuły mogą również zostać zmonetyzowane, jeśli mają charakter sponsorowany, czyli odnoszą się do usług innej marki. Coraz więcej firm decyduje się na tego rodzaju działania contentowe, ponieważ mogą one przynieść wymierne efekty i przyciągnąć nowych użytkowników.

Uważajmy jednak, aby nie przesadzić z ilością tego rodzaju publikacji. Kiedy nasz blog stanie się tablicą ogłoszeń, nie będzie atrakcyjny ani dla marek, ani dla użytkowników. Warto postawić na artykuły dotyczące marek, z którymi możemy identyfikować swoją stronę i co do których jesteśmy przekonani. Trzymajmy się jednej tematyki i nie promujmy czegoś, czego nie bylibyśmy w stanie polecić naszemu przyjacielowi.

Sprzedaż własnych produktów

Jeśli mamy stworzoną markę osobistą oraz posiadamy wokół siebie zaangażowaną społeczność, warto pomyśleć nad sprzedażą własnych produktów. Mogą to być rzeczy materialne, jak i cyfrowe. Do pierwszej grupy zaliczymy koszulki, biżuterie, ubrania czy gadżety. Z kolei do drugiej kursy online i ebooki.

Jeśli stworzymy wartościowy produkt, nasi użytkownicy z chęcią go zakupią. Żeby tak się jednak stało, muszą darzyć nas zaufaniem. Dlatego do tego etapu jest najdłuższa droga. Jednakże przynosi on bardzo zadowalające korzyści. Poprzez promowanie swoich produktów, nie musimy poświęcać swojego czasu na reklamy innych marek. Działamy tylko dla siebie.

Różne oblicza bloga

No dobrze, ale gdzie te rozwiązania można zastosować? Blog w końcu ma różne oblicza. W internecie możemy spotkać się z różnymi witrynami, które przekuły w blog w marketingowe narzędzia. Funkcje, jakie może on pełnić, to przede wszystkim:

– blog firmowy – miejsce dla promowania i pozycjonowania witryny swojej firmy w wyszukiwarkach

– budowanie wizerunku eksperta – skupianie się na wybranej tematyce, aby dzielić się wiedzą, a tym samym prezentować się jako eksperta w danej dziedzinie

– tworzenie marki osobistej – blog osób, które chcą wokół siebie stworzyć społeczność i zaprezentować się z jak najlepszej strony, aby założyć swoją firmę czy nawet znaleźć nową pracę

Prowadzenia bloga jest dla niektórych sposobem na życie. Łącząc to, co kochamy wraz z możliwością zarobku, tworzymy dla siebie wymarzone miejsce pracy. Warunkiem jest jednak ciągła praca nad swoimi tekstami, a także cierpliwość, ponieważ budowanie własnej marki jest ciągłym procesem. Jeśli się w niego zaangażujemy, pojawią się efekty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *