Zasady SEO copywritingu
Seo

Zasady SEO copywritingu

Pisanie tekstów pod SEO jest podstawą do poprawy widoczności strony w wyszukiwarce. Dzięki niemu zarówno dostarczymy interesującą treść dla potencjalnych klientów jak też wygenerujemy wartościowy ruch na stronie. Jakie są zatem zasady SEO copywritingu i jak redagować treści, aby były skuteczne?

Wybór tematu na tekst

Zanim rozpoczniemy pisanie kolejnego artykułu, warto zastanowić się nad jego tematyką, a także nad wyborem oraz rozmieszczeniem słów kluczowych. Dobrze jest się kierować tym, co jest ważne dla naszych klientów. Artykuły, które będą odpowiedzią na najczęściej zadawane przez nich pytania, mogą być skuteczne.

Napisanie tekstu powinno być również poprzedzone analizą słów kluczowych. W tym celu możemy skorzystać z dedykowanych narzędzi jak Ubersuggest i Answer The Public jak też z darmowego oprogramowania od Google, czyli Planer słów kluczowych.

Wybierzmy 2-3 główne słowa kluczowe, które następnie wykorzystamy kilka razy w tekście. Dobrze jest zwrócić uwagę także na frazy z długim ogonem. Są to dłuższe, dokładne zapytania. Pomimo że są wyszukiwane rzadziej, wykazują się większą efektywnością od ogólnych wyrażeń.

Wybrane w ten sposób słowa kluczowe należy rozmieścić w tekście. Oprócz samych akapitów dobrze również, aby pojawiły się w tytule, jak i w śródtytule. Warto je także dodatkowo pogrubić. O ich rozmieszczeniu pomyślmy wcześniej, aby struktura artykułu była jak najbardziej przejrzysta. Jednocześnie pamiętajmy, że zbyt duże ich zagęszczenia będzie działać tylko na naszą niekorzyść. Dlatego postawmy na jak najbardziej naturalny efekt, aby ilość słów kluczowych nie była zniechęcająca dla użytkownika.

Jak zredagować teksty?

Konstrukcja tekstu oraz jego długość i wyczerpanie tematu wpływają na jego odbiór. Redakcja artykułu nie ogranicza się zatem do poprawienia błędów stylistycznych. Musimy go także odpowiednio zbudować, aby był łatwy w odbiorze zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów wyszukiwarki.

Zacznijmy od tytułu. Ten powinien być zwięzły, a jednocześnie przyciągający. Jego zadaniem jest przedstawienie głównej myśli artykułu, a jednocześnie – zainteresowanie użytkownika. Najczęściej wybieranymi tytułami są w formie rankingów i pytań, jak na przykład: „5 sposobów na domową pielęgnację skóry” czy „Jak dbać o swoją skórę domowymi sposobami?”. Dobrze, aby w tytule było zawarte słowo kluczowe, najlepiej na samym początku.

Sam zaś artykuł dobrze, aby został podzielony na akapity. Nie twórzmy długich bloków tekstów. Użytkownik czyta tekst nie od deski do deski, ale w poszukiwaniu ważnych dla niego informacji. Niesformatowany tekst wygląda niestety zniechęcająco, do tego jest trudny w odbiorze.

Na koniec pamiętajmy o tym, aby nie kopiować cudzych treści. Oczywiście inspirowanie się jest jak najbardziej na miejscu. Niekiedy tylko tak możemy wpaść na unikalny pomysł. Jednakże jest różnica pomiędzy bezmyślnym kopiowaniem słowo w słowo, a inspirowaniu się myślą przewodnią. Plagiat zawsze jest niemile widziany, w internecie również. Algorytm Panda nie toleruje zduplikowanej treści, przez co spada ona w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja a SEO

Istotną kwestią dotyczącą redagowania tekstów, jest ich optymalizacja pod SEO. Tutaj przyda się szczególnie wiedza z zakresu pozycjonowania. Na treść musimy bowiem spojrzeć nie tylko oczami użytkownika, ale także wyszukiwarki, co może stanowić niemałe wyzwanie.

W tym przypadku warto zwrócić uwagę na nagłówki H1-H3, jakie wykorzystujemy w śródtytułach.  Pamiętajmy o ich hierarchii, a także o tym, że nagłówek najwyższego rzędu powinien być wykorzystany na stronie tylko raz. W śródtytułach możemy również zamieścić ważne słowa kluczowe.

W samej zaś treści artykułu dobrze jest zamieścić linki do innych podstron naszego serwisu. Tak zwane linkowanie wewnętrzne pomoże nam w indeksacji witryny, a także w nawigacji po stronie. Pamiętajmy o tym, aby zamieszczać linki tylko do podstron, które są tematycznie związane z przygotowaną przez nas treścią. We wewnętrznych odnośnikach wykorzystujemy atrybut rel=”follow”.

Do optymalizacji zaliczamy również przygotowanie metaznaczników. Są to informacje, jakie wyświetlają się jeszcze na stronie z wynikami. Etap ten jest niesłusznie pomijany. Pomimo że same metaznaczniki nie są czynnikiem rankingowym, zachęcają do wejścia na stronę, a większy współczynnik klikalności ma już przełożenie na SEO.

Przyjrzyjmy się również samemu adresowi strony. Powinien on być jak najbardziej krótki i uporządkowany. Unikajmy ciągu cyfr i innych znaków, które nie mówią nic o zawartości witryny. Najlepiej jest się trzymać jednego schematu na całej stronie. Pamiętajmy bowiem, że nieprzyjaźnie wyglądający link nie tylko negatywnie wpływa na SEO, ale także zniechęca do kliknięcia, jeśli tekst zostanie podlinkowany na zewnątrz.

Pisanie tekstów pod SEO wymaga wprawy oraz umiejętności. Jednakże z czasem wiele rzeczy będzie nam przychodziło automatycznie. Zaplanowanie artykułu oraz ułożenie jego struktury znacznie ułatwi nam jego późniejszą optymalizację. Dobrze napisany tekst będzie atrakcyjny zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla użytkowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *